1 December

2008-12-01 @ 22:57:56<3<3
Dagboken, 6 Kommentarer<3<3
Idag har vi haft fullt upp... I morse vaknade jag vid 10. Hugo har sovit hela natten inatt med =) Först var vi på bvc för vägning och mätning av lillen. 58 cm och 5300g. Mammas lilla klimp. Sedan tog vi en tur till gammel mormor och morfar och åt lite middag. Köttfärspannkaka blev det idag. Hade aldrig ätit det innan. Någon annan som gjort det? De äter massa konstiga saker hos familjen Östergård. De är ju danskar så vad kan man vänta sig. (Älskar er!)
Sedan lämnade vi Hugo hos dem så åkte vi till banken i hopp om ett lån men icke... Vi har i alla fall kommit på ett sätt att läsa våran lilla kris. Det är ju alltid något. Måste bara disskutera det med våran hemliga hjälpare. (Hjälparen vet inget om det än för vi har inte vågat fråga :P )
Sedan åkte jag ock Hugo till ÖF och pratade med alla föräldrar. Precis som alla andra har skrivit i sina bloggar ( XD ) Så ska vi sjunga kareoke och dricka lite tillsammans vi mammor. Det ska bli GÖR kul :D Det är så skönt att vi alla passar så bra tillsammans. Man kan prata om allt möjligt med allihopa.

MEN någonting som förvånade mig var att ingen visste vad en glassbulle var! Det trodde jag alla visste ju! Så jag har lovat Emma att vi ska åka till Princess å äta en (världens godaste) glassbulle.
Jag var inne på internet å sökte på glassbulle för jag tänkte lägga upp en bild. Men jag hittade ingen. Däremot hittade jag princess' hemsida och där stog det:
'Konditori Princess bakar och säljer traditionella konditorivaror, bland annat specialiteterna: Princess specialtårta, Glassbulle och supergott GI-bröd. I butiken och caféet har vi dessutom alltid nygjorda, fräscha mackor till försäljning.'
Så kanske är det typiskt ifrån vänersborg? jag vet inte....

Idag glömde vi går till babymassagen! Men vi får gå dit nästa vecka då. Hoppas vi kommer ihåg det. Och i morgon ska vi till kommunen och skriva på att stefan är pappa till Hugo.

Idag fick vi skorna till Hugo som jag köpte. Underbara!




Förra advent såg min 'ljusstake' ut så här... I år har jag ingen. ÄN.


HAHA! Jag och Stefan satt och lyssnade på radion tidigare. Det var ett program om namn och vad barn kan heta och så... Då var den en familj som hade döpt sin unge till Hugo för han var Hur-Go som hellst :P Och en unde hette Hugo Ville Börje Åke Bob (Hugo ville börja åka bob) *ASG*

Gud va jag har babblat på om allt och ingenting.... Haha nu måste jag gå å lägga mig. God Natt =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, var min svärmor som va där men köpte näsdroppar.. Nezeril.. använde dom nu ikväll å han har sovit rätt bra hittils så dom är nog rätt bra :)

2008-12-01 @ 23:01:25
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Emma

Åh va roligt. Tycker också det är roligt att lära känna nytt folk =)



Nä med glass vet jag faktiskt inte. För jag ser ju överallt att småttingar innan 1 års ålder får smaka på lite glass. Men kanske inte i stora mängder. =)

Jasså, nej det visste jag inte. Oj då. men det är inte så med granar va? =)

2008-12-01 @ 23:13:19
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nä, ingen ÖF för vår del.. Brukar bara gå dit på måndagar :)

2008-12-01 @ 23:13:57
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Marie [ Williams Mamma ♥ ]

Vilka söta små skor =)

2008-12-02 @ 11:43:58
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: LAACY

nämen gud, vilka underbart söta små skoooor! =D

2008-12-02 @ 16:55:03
URL: http://mami89.blogg.se/
Postat av: jessica

jag vet vad en glassbulle är, det är hur gott som helst ju

2008-12-02 @ 17:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0