Glöggkväll

2009-12-07 @ 14:23:24<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Igår var det verkligen fullt upp hela dagen! Först så var det ju alla dagliga bestyr här hemma, plus choklad, paket och en massa extra mys! =) Haha. Sedan åkte jag och Hugo och hämtade Farmor och åkte till FUB-lokalen där det var julmarknad. Hugo stojjade och stimmade och hälsade på alla där inne. Naturligtvis blev alla jätteglada över ett litet barn som ohämmat kom fram och pekade och kramades ^^

Efter det blev det raka vägen hem, hämta upp Stefan och sedan till Richards 18-årskalas. Hugo röjjde fortfarande järnet! Han hoppade över middagsnapen och bara lekte. Anders kom med deras 3 veckor gamla bebis Ida. Hon var så liten och ömtålig. Fast ändå ganska stor för hon hade redan strl 62! Haha de växte Hugo i vid 3-4 månaders ålder. ^^ De hade också med sig derad 10 veckor gamla hundvalp. En lhasa apso (vet inte riktigt hur det stavas) Hon var jättesöt! Men också hon var ganska stor! Haha. Hon ska bli ca 25 cm i mankhöjd och hon var redan nu nästan lika stor som Mongo! Jag hadej u förväntat mig ca den strl som Mongo var - han fick plats i en hand! =) Men men Tova är lite större. 

Man kan ju tycka att efter en sån här dag så ska vi nu hem och vila. Jajjemensan. En timme. För vid halv sju kom våra kära grannar på besök och vi hade glöggkväll. Vi åt upp en hel pepparkakslåda. Haha. Men gott var det! Nova somnade så sött i våran soffa men hon vaknade tyvärr och Tommy fick gå hem med henne. Då hade vi redan satt oss ner och börjat Spela bondspelet så Marita stannade kvar och spelade färdigt. Och inte nog med det. Hon vann också. Haha. Jag kom sist. :P Jag hade inte ens råd med en herrgård när hon köpte slottet. Men kul hade vi! Det är alltid lika roligt att träffa dem! <3

Idag har jag inte gjort någonting typ. Jag har fixat med Hugos stjärngosselinne som ligger i tvättmaskinen nu. Det är Stefans gamla så det var lite trasigt, det finns inga knappar längre plus att det är lite stort så jag har lagat hålen, sytt i knappar och nu ska jag tvätta det för att sedan sy upp det. Det blir nog bra. Bild kommer - med Hugo i. =)


Marita och Stefan sitter och räknar alla sina pengar *mutter mutter* =)


ÄlsklingPälskling


Snuskigt rika Marita ;)


Spelet


Mongo orkade inte med oss så han gick och la sig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0