Trollhättan gråter

2009-12-19 @ 14:22:45<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Saab beslutade i går att det ska läggas ner. I årsskiftet börjar avverkningen. De säger att de ska sköta det snyggt, att folk kan få plats någon annan stans och göra någonting. Men hur ska det gå till? Ärligt talat? Jag tror inte på det. Jag tror att det kommer bli många som är utan jobb ett bra tag. Jag tror att det är många som kommer att flytta. Många kommer söka lyckan på annat håll. Trollhättan kommer absolut bli mindre attraktivt men vad gör det? Egentligen. Nu måste ni ju ångra er alla idioter som satsat på att bygga lägenheter istället för att göra någonting effektivt och nyttigt. (Jag menar inte privatpersonerna utan tänker mer på alla företag...)

Jag läste i tidningen idag att Vänersborg satsar på att ha 50 000 invånare 2013. Haha. Just nu bor det ca 37 000 i Vänersborgs kommun och ärligt talat, det är mysigt men va fan finns det där? Nu när saab lägger ner, så kommer det ju inte finnar någonting. Vargön paper har ju också lagts ner så kvar finns alloys, vbg och volvo typ. Men kan de verkligen skaffa fram 13 000 jobb på tre år? Tror inte det. :P Men detta är mina åsikter. Vad tror ni?

Idag är jag helt slut. Igår var vi i Ullared och shoppade. jag spenderade faktiskt bara 1200:- *stolt* Stefan spenderade 1000:- så vi är nöjda med resultatet. Vi köpte alla julklappar, förutom Bastis som jag glömde! Skit! Haha. Men jag hittar väl någonting till honom här hemma. Jag köpte faktiskt i stort sett ingenting till "oss" utan bara julklappar och en tunika som jag ska ha på mig på julafton. Så det var ingenting onödigt. 

Så ni kan ju tänka er vad jag gjorde igår, upp kl 5, åkte 6, shoppade fram till 3-4 var hemma vid 6. plockade upp och slog in alla paket och kom i säng efter 9-filmen (som förövrigt var underworld - evelution. Underbar!) Jag älskar att det går så många bra filmer över jul.


Vi köpte som sagt massa kul klappar till alla =)

Idag var det upp vid 5 igen för jag skulle till jobbet. Och idag har jag världens tandvärk! Gah! Jag blir knäpp på dessa jävla tänder! Kan de inte bara komma upp någon gång så det inte gör så ont!!? Jag lider med Hugo eftersom han går igenom detta lite oftare än jag gör. Fast iofs så kommer ju hans tänder upp på några dagar, mina visdoms tänder har plågat mig i flera år! Jag började få ont som fan av dem för tre år sedan. Yayy. Och ändå har jag bara fått upp ena hörnet på tanden. Och ärligt talat fattar jag inte hur den ska få plats...! Pga att det är så tight så trycker den ju så på alla andra tänder vilket gör att det strålar ut i hela käken. Fan. Har ni andra också haft så sega tänder?

Idag ska vi till Lisseberg. Eller ja, först så ska vi till siba, för vi ska köpa lite mat och kolla på en skjorta till Stefan. Sen ska vi åka med svärmor till lisseberg. Efter det ska de följa med hem och Stefan ska göra fondu (Stavning?) 
Själv ska jag ta det jävligt lugnt för imgn ska jag jobba heldag. Segt... Men det får gå.

Så här såg min lilla älskling ut i torsdags när han kom upp. Han hade badat innan läggdax i onsdags. :P


De har lovat en vit jul i år. Vi hoppas på det.
Nu ska jag göra mig i ordning för vår lilla tripp. =)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jasså :D Inte så långt ifrån där jag bor :)

Visst är det underbart med barn :D Jag vill gärna jobba med dom :) Men är mer inriktad på lärare.

I jul ska vi bara umgås med våra familjer :D Ska bli riktigt roligt! Vad ska ni göra? :)

Kram

2009-12-19 @ 17:23:43
URL: http://davidminprins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0