Mat

2009-02-10 @ 14:42:02<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Nu har ÄHugo fått sig hela två portioner med mat. Det blev korv, potatis och ärtor. =) De blir nog smaskens. Till Lunch blev det päron-mango-puré och till efterrätt blir det hemmagjord päronpuré. Hehe. Nu jävlar e jag igång ; ) HAHA!

Mormor var här för någon dag sedan och hon visade mig hur man stickar raggsockar; så det har jag strtat på. Fan jag har så många bollar i luften så de e inte klokt! Jag stickar raggisar, virkar en tröja till Hugo, broderar en tavla till ?? och ??, gör ett halsband till Monica och så håller jag ju samtidigt på med Hugos album och allt annat som tar tid å göra varje dag. Nä nu får jag ta det lugnt och göra klart det jag har påbörjat! Jag måste nog börja med halsbandet eftersom jag sagt till henne att de e klart :S Men det är ju bara ca 2½ cm kvar på de så de gör jag ju på en kvart eller nått...=)

Nä nu ska jag gå å riva upp alla sängkläder för jag fick tvätt-tid idag å då vill jag få rent i sängarna. De va egentligen inte alls längesen jag bäddade rent i sängarna men Hugo spyr ju som fan! Å nu har han spytt ner hela mitt täcke å de e ju inte världens fräschaste å ligga i ; )

Nä måste springa de e mycke å göra :D

Kommentarer
Postat av: Marita & Nova

Ja, jag MÅSTE inte ha en diskmaskin, men det är förjäkla trist å diska varje dag.. Å det måste jag ju göra, för Nova smutsar ner sina skålar å tallrikar, å annars har hon ju inget att äta på.. Så en diskmaskin skulle sitta fint. Men det är ju ett himla jobb att plocka i å ur den där maskinen sen iofs.. Det får man ju oxå göra varje dag.. Hmm.. men man slipper ju stå där då iaf.. =P



Javisst, It's a date! =) Torsdag kl. 12.00.. Finnemang!

Nu ska lilla monstret sova här, vi har varit ute å åkt pulka.. Vi åkte lite i "backen" vid eran gavel, å det var skoj tyckte Nova.. =) men tröttande..



ha det bra!

2009-02-10 @ 17:05:49
URL: http://stjaernfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0