Nytt konto...

2009-02-02 @ 12:04:22<3<3
Dagboken, 2 Kommentarer<3<3
Nu fick jag skaffa mig ett nytt konto. Men jag blir så irriterad eftersom de på min andra fanns massa bilder som jag inte har kvar på datorn längre och dels för att det var ju MITT användarnamn! Elefteria är ju JAG. Men nu va det ju helt plötsligt upptaget fast jag inte fanns kvar :( Men nu får jag väl nöja mig med LitenMamma.

Jag var inne på Stina-Lee's blogg (ingen aning om varför) och jag såg något så hemskt! På kalla fakta hade de visat vart dunet kommer ifrån  till våra dunkuddar, täcken, jackor m.m. Jag citerar Stina-Lee:

"Över 50 gäss får lida något fruktansvärt för att fylla canada goosen du har hängades där hemma och över 75 gäss krävs för att ge dig ett varmt duntäcke! Fåglarna lever alltså när dunet rycks bort, och som sagt, det kan liknas vid att själv få ditt hår bortdraget, fast 100 gånger värre då de har hår över hela kroppen. Och ingen hjälp finns det för dem att få! :("

Tv 4 har ett klipp här om det är någon som känner att de vill se.

Gässen plockas levande och eftersom dunen växer ut igen kan de bli plockade 4 gånger innan det är dax för slakt. Hemskt. Men så vet man ju att det inte är någon nyhet att djuren blir torterade för att vi människor ska leva ett behagligt liv. Jag såg på kalla fakta en gång för några år sedan och då visade de hurvi fick pälsen till en del av våra kappor. Hundar. De flådde hundarna levande eftersom ett skotthål eller en strypning skulle förstöra pälsen. Så de band hundarna och började sedan flå. Så fick hundarna blöda ihjäl. Hemskt.

Nu känner jag mig glad över att jag aldrig riktigt gillat dun och inte pälsar heller. =)

Så... Vad händer idag? Ingenting tror jag. Jag MÅSTE diska å så ska vi ju till ÖF. Annars bara slappa hemma tror jag :D

Nu ska jag äta frukost =)

Kommentarer
Postat av: Leia

Så fin blogg!

Ha en fin måndag =)

2009-02-02 @ 14:43:06
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Karin

Kan det inte bara vara så att det är upptaget några veckor? Brukar vara så på vissa hemsidor. Att namnet står som upptaget några vecor efter att användaren tagit bort sitt konto. (Konstigt att det raderats eftersom du inte har gjort det, det kan jag inte svara på)

2009-02-02 @ 21:57:59
URL: http://ckariin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0