Supermysigt!

2009-02-24 @ 21:53:23<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
I fredags fick vi reda på att Stefans mormor och morfar hade åkt hem ifrån stugan tidigare. De skulle stanna tills på måndagen men åkte redan på fredagskvällen. Vi skulle ha åkt ut på tisdagen men Stefan var så jävla sugen att åka så på lördagen vaknade vi, packade och så gav vi oss iväg. Vi skulle ta en tur till Munkedag först och hämta mina skridskor. Väl där fick vi semla och min mormor kom me, hon hade också med sig semla ;) Så hela två semlor smockade sig tjockisen (jag) i sig innan vi åkte vidare;utan Hugo. Han hade tydligen sagt till sin mormor att han ville sova över hos henne. =) Det är ju inte allt för ofta som mamma får träffa Hugo så vi tänkte att det kanske är kul för både mamma och oss om han stannar. Så får Mongo ensamtid med oss också. Så vi åke till Valbo Ryr och väl framme började vi skotta av den 30cm tjocka isen på sjön. Så åkte vi skridskor. Det var år sedan jag åkte skridskor! Stefan lovade att han inte var så duktig heller men flög fram över isen medans jag kände mig som bambi. Hehe KUL. Men Stefan sa i alla fall att han trodde att jag skulle vara ännuu sämre än vad jag var så han blev överaskad att jag var så bra. Hehe... bra... Jaja. Sedan gick vi in och myste hela kvällen framför melodifestivalen och öppen brasa. MYSFAKTOR! Men god mat och massa kärlek!
Dagen efter började dagen med en lång-prommenad med Mongo i det underbara vädret. Sedan gick vi ner till isen igen och byggde en snögubbe. En riktigt fin en måste jag säga ;) Jack Frost döpte i honom till och han var lika lång som Stefan. De va roligt och man kände sig som barn igen. När det var klart ringde vi till mamma och de skulle komma ut och grilla lite korv innan Bjarne skulle iväg och jobba (natt). Medans vi väntade på dem gick vi ut en bra bit på sjän och borrade var sitt hål. Så satt vi där och pimpelfiskade till våra gäster kom. Så åt vi och dem åkte ganska snart. Så blev det ännu en mysklväll med min älskling! Film och god mat. Så underbart!
På måndagen städade vi upp allt och hämtade Hugo så åkte vi till BVC. Mammas lilla älskling har blivit 65 cm och väger nu 6.8 kg! Stora killen. Efter BVC-mötet åkte vi till Ödeborg och träffade Sarah, Johan, Junior och deras hund Ronja; som Mongo satte på flera gånger... framifrån, från sidorna, när hon låg på rygg... Han hade fullt upp men de va ingen risk att de skulle bli något för han var alltid fel ute. Hehe. Junior va så liten. Och SÅ lik sin pappa!! De va inte klokt!
Idag har vi renoverat hemma. Vi har sågat sönder ett skafferi och byggt in frysen i köket, rivit ut allt ifrån klädkammaren och slagit ut den väggen. Så har vi målat om den, den blev blå och vit. I morgon ska vi flytta in garderoben dit, bygga en hylla där inne till linne-grejjerna och sätta upp stänger att hänga kläder på.

Allt detta har gjort helgen till den underbaraste och mysigaste på länge. Älskar dig Stefan! Och det är därför jag har haft så fullt upp att jag inte har hunnit med att blogga någonting. Jag tänkte jag skulle lägga upp lite bilder från i helgen på bdb när jag kommer hem =) Hoppas att eran helg har vart lika bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0