Söndagsmys i Tvättstugan?

2009-06-14 @ 11:03:15<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Jahaja idag ska jag kila ner och se om det finns en tvätt-tid till mig. Hoppas det för så här kan vi liksom inte h det längre. Vi har ingenting att ta på oss och badrummet svämmar överav tvätt! Och detta bara för att jag inte fick tvättat i onsdags eftersom jag fick jobba. Sedan bokade jagtid i fredags men då ringde dom in mig igen så jag fick inte tvättat då heller. Men idag hoppas jag på det bästa. Annars vettefan vad vi ska ha på oss imgn på kalaset =) Tänkte föresten också se om jag kan hänga upp en tvättlina ute på balkongen. Det blir ju så mycket frächare om det får torka ute. Får se vad som finns att använda i skrubben. >.<

Idag när Hugo vaknade och ville gå upp kände jag att jag fan inte orkar. Men så kollade jag på klockan och den sa att klockan vad halv tio! Då kände jag att fan... nu måste jag ju gå upp. Hehe så här lat får man inte vara. Funderade även länge på om jag skulle försöka ge ungen välling eller om jag skulle lyda hans order och ge något annat. Hugo har vägrat välling nu i två dagar. Det går bra på kvällen/natten och LITE på morgonen men då får han inte ha vaknat för mycket. Annars ska han ha något annat. Spelar ingen roll om det blir gröt, mat, frukt, smörgås eller vad, bara det inte blir välling liksom. Vet inte vad som hänt. Men men.
Jag kände i alla fall att jag inte orkade stå och göra rent hela köket för att han skulle äte själv, men jäg kände också att jag faktist var så hungrig att jag inte orkade mata honom. Så jag hittade ju naturligtvis en lösning. =) Han sick äta smörgås på golvet. XD Då är det ju bara att städa den fläcken han satt på. Lätt och bra.

Nu har vi lekt som galningar här hemma och lillkillen blev så trött att han har somnat. Jag ska passa på att gå ner och kolla om jag får en tvätt-tid... Men först... lite bilder på våran lilla dag idag (hittills). =)


Hugo kan själv =)


Titta mamma vad jag kan...
Ett två tre så har jag den där flaskan i munnen, den som du ställde lääängst in på bänken för att jag inte skulle nå den.


Hehe jag ser gött sleten ut men jag gillar bilden för dess helhet med min arogans och Hugos vildhet.

Föresten jag måste säga. När vi har "lekt" den där ramsan 'baka baka liten kaka'; den slutar ju med ett 'hös in i ugnen' och efter det säger Hugo: 'özzzzz' så skrattar han. Åh mammas lilla duktiga pojke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0