Helg i Hjo

2009-03-08 @ 21:28:48<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
I helgen har vi fart till Hjo. Vi har träffat Stefans pappa och hans nyare (Hur lät de då?!) familj :P Nyaste tillskottet i familjen är Stefans lillasyster Maja. En helt underbar 1½-åring som jag har vart helt förälskad i från första stund. Hon är så söt och så sprudlande av liv hela tiden. Älskade unge! Men det är ju tyvärr inte så ofta vi träffar dem, efterosm de bor i Hjo. Men i helgen var vi ju som sagt uppe. Maja var lite blyg för oss alla i början men hon vande sig snart vid att vi traskade omkring där uppe. Men Stefan hade hon ett öga på hela tiden. Haha. Så fort han kom så såg hon skrajjt på honom så smet hon iväg. Sötunge! Hon är lite rädd för storebror. Men brorsonen Hugo var rolig i alla fall. Speciellt när hon kom på att han var mycket mindre. Då skulle hon lära Hugo saker. Som att dra i halsen på ank-speldosan så att den spelade, eller att äta choklad. Hehe Hugo var lite rebellisk av sig och gjorde inte osm hon visade ^^. Vi hade med Hugos gåstol för att få lite lugn och ro där uppe. Den tyckte Maja var jätteroligt. Hon har inte haft någon själv. Först så tutade hon en massa på den röda knappen, men då började Hugo gråta; man får fan inte röra hans gåstol! :P Så hon kom på att om hon väntar tills Hugo blir upplyft så kan hon klätra i och tuta hur mycket hon ville. Så hon satt ofta i gåstolen och trippade runt i en väldigt konstig ställning ; ) Sötgök.




Nu är vi äntligen hemma igen; för det är ju som man säger "borta bra men hemma bäst". Jag håller på att väna på att Hugo ska somna så att jag kan springa ner och hämta tvätten i tvättstugan. Stefan har redan somnat. Han var trött. :P När jag hämtat och lagt in tvätten så ska jag lägga mig och läsa vidare i min bok; om jag kunde drömma. Den är så underbar verkligen! jag har läst femton kapittel i helgen och det är ganska mycket för att vara jag. Jag läser så förbannat segt. Men så är ju detta en förbannat bra bok med! Måste snart springa ner till biblioteket och se om de har de andra böckerna. Thetes hade ju bara första -.- *Suck*

Min kusin Viktor fyller år på onsdag. Får se om det blir något kalas för hans mamma har vart jättesjuk :( Hon har tydligen till och med åkt in till sjukhuset pga att hon vart så dålig. Jag har inte hört något mer om det så jag vet inte hur något har gått men vi hoppas ju på att allt var bra och att hon inte blev inlagd! Jag tänkte jag skulle sy en tröja till Viktor. Hoppas den blir bra bara. :P Den ska iaf bli svart med en camoflagegrön stjärna på bröstet. Hoppas jag han blir glad. Hehe. Tänkte lägga ut ett kort på den sen när den blev klart, än så länge har jag bara ritat av mönstret :P
Nej... Nu låster det som om han somnat så jag får väl springa ner så det inte blir allt för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0