Vad ska man välja?!

2009-11-17 @ 23:19:14<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska göra! I årsskiftet blir jag ju arbetslös... Men vad ska man göra då? Jag har ju sökt till undersköterskeutbildningen som startar nu i januari, men det betyder ju inte att jag kommer in eller att det är det jag tänker göra. Jag får svar nu i mitten på november om jag kom in eller inte. Annars så har jag funderat på att söka till lärare, men den startar ju inte förns till höst. Jag har också funderat på om man skulle höra vad det är för kurser som ingår i livsmedelsutbildningen på lärcentrum. Syon sa att det var mer kallskänka och det är ju inte de kurserna jag vill ha, men det kan ju hända att jag ändå får de kurserna som jag behöver, det är ju livsmedelskurserna liksom. De behöver jag för att komma ett steg närmare mot min dröm ;) Jag vill bli en konditor. =) Men framtiden ser inte alls ljus ut åt det hållet. THN vill inte betala den utbildningen åt mig eftersom de anser att det inte är värt det. Plus att jag är i "sista gruppen" eftersom jag bor i THN och har ett slutbetyg. Utbildningen är ju i GBG och har 20 platser /år... =( 

Men jag har också funderat på en annan väg, jobbpraktik. På ams.se står det att jobbpraktiken riktar sig mot arbetslösa över 25, men Stefan har ju fått det? I alla fall är det ju värt att prata med dem. Jag skulle absolut vilja ha en praktikplats i en affär eftersom då får jag ju i alla fall den erfarenheten att söka arbeten i den änden med. Just nu säger ju alla bara att jag behöver erfarenhet från jobb i affär och kassavana :( Segt! Men vad ska man göra?! Det finns liksom ingenting att göra...

Nej nu har jag tjötat nog. Någonting som är bra är ju i alla fall att jag är A-kasseberättigad efter nyår. Men det dåliga är ju att det är ca 12 veckors väntetid :( Så vi får väl se hur det går med det...

BTW så har vi fått en ny granne på våran "loftgångsrad"... Det är en av Stefans kompisars kompis. Det betyder att vi kommer ha Stefans kompisar rännandes i trappuppgången. JAG tycker att det kommer att bli roligt. Stefan kanske blir lite mer social. Det lät inte så snällt, men han är ju antingen med Figge och Peter eller hemma. Det skadar ju inte att se några fler :D Men men... Stefan tycker att det kommer att bli jättejobbigt att ha de så nära. Han sa "Jag har ju haft min lilla skyddade tillvaro här... Nu är ju den borta." Sötnöten! <3

Nu ska jag kika lite på TV och ta mig en macka :D God natt på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0