1 done 4 to go

2009-09-10 @ 13:16:17<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3

Idag har vi vart på vår första inskolningsdag på Myggan. Det var riktigt lyckat faktiskt och Hugo stortrivdes. Han kröp omkring och fröken hade svårt att hänga med. Till sist så skrattade hon bara och sa ’jisses man måste ju hålla ögonen på honom hela tiden! Inte kolla bort en sekund.’ Det stämmer bra det ^^ Hugo är snabb som attan när han hittar någonting som han vill ha.

 

Pojken min körde omkring som en ångvält idag. Alla andra barn lekte med så roliga grejjer så Hugo ville ju också testa. Han bara mejjade ner barnen i sin iver att ta någonting som låt preciiiis bakom den andra ungen. Toker! Men allt gick så bra så och han brydde sig inte ens om mig och Stefan. Det var bara fröken och de andra barnen som var intressanta. Visst var han lite sur och grinig och ville inte alls vara medgörlig… när vi skulle gå hem ^^ Annars var han en solstråle.

 

Då får vi se hur han är i morgon. Nu var det bestämt att Hugo ska gå tisdag, onsdag, torsdag 9-14. Det blir ju bra. Det är bara i morgon som han ska gå en fredag eftersom det fortfarande är inskolning. Han får ju bara gå 15 h/v nu när Stefan går hemma. Men det blir allt skönt för oss allihopa att han får leka av sig tre dagar i veckan på dagis.

 

Efter dagiset så blev vi bjudna på frukost hemma hos farmor. Mumma! Jag har också vart och hämtat ut ett paket på posten med massa yoghurt. Det blir att bjuda era barn på den ;) Det är tydligt en ny yoghurt som heter yoggelino. Den är från Nestlé och helt sockerfri. (Jag måste ju erkänna att jag tyckte att den smakade varm gammal mosad frukt. Inte min grejj… Men Hugo gillade den och det är ju det viktigaste!

 

Nej nu ska jag gå å packa Hugos väska tills imgn med massa blöjor och extra kläder som ska ligga på dagiset. Sedan får jag sätta mig och märka resten av hans kläder. Jag har några plaggkvar. *Suck* Nästa gång blir det på-stryknings-bara namnlappar. Det är någonting som jag starkt rekommenderar!

 

(Jag skulle ha lagt in en bild på min fina dagispojke men jag kunde inte ... Det blev bara error. Jag lägger upp den på bilddagboken istället. Kika in. Länken finns här brevid!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0