2 done, 3 to go

2009-09-11 @ 11:40:50<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3

Andra inskolningsdagen idag. Det gick jättebra! När vi kom dit så skulle barnen gå ut och leka så det var bara att dra på sig lite extra kläder och klampa ut. =) Där ute tog en dagisfröken Hugo och gick iväg och lekte lite. Jahaja… Vad är det tänkt att jag ska göra då? Inte kan jag bara stå där och glo så jag satte mig och bakade sandkakor med två flickor. (De andra barnen på hans avdelning är mellan två och tre år. Så de är lite större.) Efter 40 min kom en fröken fram till mig och sa att jag kunde gå hem om jag ville. Jag skulle komma tillbaka om en timme för då slutade Hugo för dagen. Ok… Så jag knallade hemmåt och gick ut med Mongo och satt lite vid datorn.

 

När jag Hämtade Hugo berättade Fröken att allt hade gått så bra så. Hugo hade krupit runt och kollat på allt men bäst tyckte han tydligen om brunnen. Han kastade ner stenar och lyssnade till plasket.

 

Nu ligger plutten och sover. Och nåde den som väcker honom! Igår sov han ca 20 min på hela dagen! I omgångar om ca 5 min. Så han var ju sådär rolig igår kväll. Men jag fick honom i säng –med 3 dl (!) välling i magen- en och en halv timma tidigare än vanligt. Det var väl behövligt.

 

Idag händer det en hel del. Nu ska Hugo sova som sagt så länge som det bara går, sedan ska vi på babysimmet kl 6 i em. Efter det kommer mamma och hämtar våran lilla prins. Han ska sova hos mormor i helgen. För att mormor ville det. Det är planerna för idag.

 

Jag tänkte visa er hur min lilla solstråle beter sig när man är ensam med honom... Ni kan klicka på bilderna för att få dem större.

Så här är Hugo i mammas knä med massa uppmärksamhet riktad mot sig :

Massa massa mys med mamma!

 

Så här är min älskling när man sätter ner honom på golvet en liten stund :

Kul va! =)

 

(Observera den ursnygga pyjamasen! <3 )

 

Här är bara två nya bilder på när Hugo läser ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0