Va arg jag blir!

2010-04-07 @ 13:30:05<3<3
Dagboken, 4 Kommentarer<3<3
Jag blir så irriterad på människor som är så oförstående att de inte förstår att bara för att en människa inte är helt "normalt skapad" så skulle den människan inte kunna leva ett värdigt liv. Jag läste här att några berättade att de skulle hellre ta livet av sig än att leva som döv-blind. Och att dövblinda människor inte skulle kunna göra någonting för att de har sina handikapp. JAg blir så förbannad! De är väl också människor eller? Jag tror inte att folk hade blivit så glada om någon hade gått runt å dödat människor för att de anser att det är vänligare att låta en blind människa dö än att leva. Men nej justeja, det är ju klart att en blind människa har rätt att leva, det var ju när man var dövblind som man inte är människa längre och inte har någon som hellst  anledning till att leva. Idioti! Det finns dövblinda människor som har mer att leva för än många av oss "normala"! Många som inte bara sitter vid den jävla datorn dag ut och dag in och lever i sin förbannade fantasivärld. Vad har alla de att leva för? Att levla sin karakär? Att hitta det där supersvärdet? Nej det kanske är de som borde ta livet av sig istället? Men det är klart... De ser ju och hör. Då är det ju klart att de har ett bättre liv... Är det verkligen så människor ser på varandra? Bara för att kroppen fungerar som den ska så är allt bra? När något av sinnena inte fungerar, skulle den människan vara mindre värd då? Eller leva ett fattigare liv?
Det tror jag absolut inte! Livet blir så meningsfullt man gör det till!

Kommentarer
Postat av: Therese, Hampus & Pontus mamma

Kan säga att de blir ännu mer uppenbart nu när man har lilla Pontus som påminner en om hur otroligt mycket som har hänt, Hampus var ju lika liten och "hjälplös" sommaren -08. Skulle behöva mer tid...



Ibland är det helt sjukt hur oförstående och insnöade folk kan vara. Skrämmande att vissa inte ser att det finns mycket i livet att leva för.



Imorgon skulle passa oss fint, vid 10-10.30?, Pontus brukar äta lite då så efter det?

2010-04-07 @ 14:03:00
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Susanna

Så kommer det alltid va. Människor som inte kan öppna ögonen, vara genuina och ödmjuka. Jag blir lika arg som dig när man här eller träffar på sånt folk. Men dom är oftast arroganta och tycker att dom själva är bäst. Man vill inget annat än att göra dom amputerade för när det väl kommer till kritan och dom blir handikappade så kan jag lova dig att dom inte vill dö!

2010-04-07 @ 14:23:03
Postat av: sarase

Hej hej!

bra skrivet,ren idioti..livet är det finaste vi har och vi borde göra det bästa utav det oavsett vad vi har för bristande förmågor..



som svar på din fråga, det är nog båda sakerna. Dels fördomar media och människor har om psykiska sjukdomar, i synnerhet schizofreni eftersom folk inte har någon aning vad det innebär. Jag blir galen på människor som dömer människor de inte vet något om. Har ingen nära anhörig som har schizofreni, men däremot har jag en del erfarenhet av det genom jobbet(uska,skötare)och jag har lärt känna många härliga människor med olika psykiska sjukdomar. :) Kram

2010-04-07 @ 16:13:54
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Therese, Hampus & Pontus mamma

Har sms:at men ej något svar, så jag undrar om de kommit fram. Skriver nummeret i mailen.

2010-04-08 @ 09:37:50
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0