Bedtime Story

2010-12-15 @ 22:19:25<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Det var tänkt att vi skulle hinna med asmycket idag. Stefan har varit ledig och hemma med Hugo, jag var i skolan fram till tolv och så köpte jag tåv liter färg med mig på vägen hem. Stefan hade lovat mig at fixa lite tvätt och disken innan jag kom hem, men när jag gjorde det så hade de nyss gått upp. Så mycket med det liksom. 

Jag har heller inte orkat göra någonting idag typ. Det känns som om jag håller på att bli sjuk jag med. Jag känner mig så där konstig ni vet som man gör innan man blir riktigt sjuk. Men jag håller ut, jag har ju bara fyra dagar kvar i skolan nu innan julledigheten så jag hoppas jag får med mig allt i alla fall. 

Stefan har vart duktig och spacklat taket idag i alla fall. *Yes* Så har jag målat. Vi kom billigt undan med takfärg, men jag förstår fan att den var billig! Den är ju helt sjukt kass! Jag har målat taket fem gånger (!!!) och ändå syns spacklet igenom. Jag håller på att bli galen! Men nu ger jag upp för idag och hoppas på att någon form av ett mirakel händer inatt så att spacklet inte syns igenom i morgon. Så jag slipper måla skiten igen och kan fortsätta med väggarna. Som jag föresten är väldigt nöjd med att jag inte har spillt så mycket takfärg på. Det är bara en liten del på en vägg som jag behöver måla om för att det är lite vita stänk på den. Men annars är jag nöjd. =)


Stefan har spacklat.


Jag har målat.... Fem gånger!

Nej me jag ska faktiskt gå och försöka få mig lite sömn. Det är ju upp tidigt i morgon igen och antagligen har jag en väldigt pipig unge hela eftermiddagen i morgon med. Han är inte alls bra och han piper i ett. Jag tror inte att han är tyst en sekund! Jag blir otroligt trött i huvudet. En sjuk unge kan jag ta, inga problem men pipandet vill jag fan kasta ut för det orkar jag inte med! 

Got natt på er allesammans!

Kommentarer
Postat av: Linda

Va fiint :)



Jo precis, alltså som sagt, om jag inte hade haft Alex så hade jag köpt ett wii, jag spelar inte xbox alls ;p men nu kanske jag äntligen kan få spela ;)

Haha guud :p kände för att börja babbla på om varför man heller ska köpa en android istället för iphone o så kom jag på att nej det intresserar nog bara folk som är programmerare och utvecklare ;p Det är nackdelen med att ha en kille som kan allt om sånt, hahaha. En kompis sa här om dagen att hon skulle köpa en iphone och jag direkt "Oh då kommer Alex bli arg på dig" hahaha och så frågade hon varför och jag tänkte börja diskutera kring det. Jobbigt! ;p



Angående Genus så liksom anser jag att man får klä sina ungar hur man vill och att folk som säger att det inte klär sina flickor eller att de får leka med flicksaker inte är rätt. För då tar man ju bort valmöjligheterna att faktiskt få leka med sånt som anses vara flickigt. Då ger man det ju bara valmöjligheter att få leka med saker som anses vara killigt.

Jag anser mer att det gäller uppfostran kring könen att man uppfostrar dom med samma värderingar och att precis ALLA människor är lika värda oavsett kön,läggning, klädstil etc.

Det är så mkt tjat om att "ojoj klär du din dotter i en rosa klänning gör du henne bara till en flicka och ingen egen individ" Hmm så de menar alltså sätter jag på henne en snickaroverall och ger henne en traktor är hon en egen individ och ingen flicka?

Det är ibland som folk vill provecera typ som att klä sin tjej pojkigt och säger ngn "åh vilken söt pojke" så kan det skälla ut den att "NEJ TJEJER KAN FAKTISKT OCKSÅ HA SÅDANA KLÄDER" eller?

Alltså, ska jag klä min son i klänning och ge honom en docka och hoppas på att någon ska ge mig komplimanger att min son är söt? Nej jag skulle nog förstå att folk skulle ta honom för en tjej.



Detta är ett ämne jag kan snacka länge om och jag kan inte låta bli att bli frusterad över mammor med flickor som skriver att rosa och dockor är BIG NO, för det vill att det inte ska ses som "bara" flickor. Känns som det blir ett projekt av det hela.

VÄRDERINGAR tycker jag det ska handla om!

Och i detta fallet får flickan värderingen att pojkar är BÄST.

2010-12-15 @ 22:40:09
URL: http://lindamandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0