♥ Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor

2010-12-26 @ 13:21:01<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Jag är verkligen kass på att komma ihåg att uppdatera den här listan! Men nu är det ju bara två dagar kvar. XD Haha första och sista gången jag sätter igång med någonting sånt det kan jag väl säga. :P

Dagens rubrik då... Vad ska jag bli när jag blir stor? Ja du... Det har jag funderat på länge. Jag har inte kommit fram till någonting faktiskt. Jag gick media på gymnasiet och tyckte att det var jätteroligt. Jag hade inriktningen Expo som är ljus och färglära. Askul! Men vart ska jag hitta jobb därinnom liksom? Nej det tåget har nog lämnat stationen för länge sen tyvärr.

Jag hoppade in i vården när jag tagit studenten och jag trivdes ganska bra. Speciellt bra trivs jag på mitt "nuvarande jobb" inom särskilda omsorgerna. Därför bestämde jag mig att jag skulle utbilda mig inom det området för att ha någon grund att stå på. Jag läste en termin och funderade på om det verkligen var det jag ville göra resten av mitt liv. Jag hade ingen aning.

Jag har länge funderat på att söka in till lärare så jag gjorde det under tiden jag läste till usk. Jag hade inga som hellst tankar på att komma in, jag sökte liksom in "för skojs skull". Och till min förvåning så kom jag faktiskt in! Jag stog nu i en y-korsning där jag inte hade någon som hellst aning om vilken väg jag skulle ta. 

Men jag valde i alla fall att köra på lärare. Förskolelärare närmare bestämt. Men jag har inte hunnit läsa mer än en termin där heller och jag går snart på mammaledighet. Så om en månad så står jag här hemma. Ledig och med två lika långa och ofärdiga utbildningar. (Fast jag är ju 1/3 usk och bara 1/7 lärare :P)

Jag har haft funderingar på att läsa färdigt min usk-utbildning under tiden jag är mammaledig. Den är ju på distans så jag skulle ju kunna göra det utan att ta extra studielån. Jag har kommit fram till att det jag nog vill arbeta med ändå, det är nog särskolelärare. Och då borde ju båda utbildningarna vara viktiga att ha. Men jag vet inte. Det skadar väl inte att vara lite ledig någon gång ibland heller. Jag behöver väl kanske varva ner lite också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0