Ding ding ding!

2010-12-19 @ 16:31:25<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Rätt svar går till Veronica som hade köpt maskeringstejp till mig. Det var precis det jag ville ha. Jag tänkte att det är väl inte så svårt för min snickare till pojkvän att räkna ut. Men tji fick jag! Hem kom han med någon skum pappersremsa upprullad på rulle som hade en liiiiiten liten maskeringstejp i ena långsidan. Va fan?! Hur ska vi göra med den här nu då? Den var bred och jobbig och för att den skulle sitta så fick vi tejpa i båda ändarna. Men eftersom vi inte hade någon maskeringstejp hemma så fick vi använda den lilla tejpremsan som fanns på pappret. *Suck* Ska man ha någonting gjort rätt, så ska man fan göra det själv. ;)

Men en sak är helt underbar i alla fall. =) Stefan har satt upp taklisterna i Rasmus rum. Det blev jättefint det också. Skitsnyggt med vita lister till den gröna väggen. Och så har han slipat golvlisterna och dörrlisterna så jag ska ta och måla dem här någon dag. Antagligen idag eller i morgon... Och så när det är gjort så ska golvet läggas. Vi vill ju inte riskera att skvätta färg på det fina nya golvet liksom. 

Det är säkert skittråkigt att läsa om renoveringen av Rasmus rum... Men för tillfället är det en väldigt stor del av våran vardag. Det är både jätteroligt och skittråkigt. Jag älskar att renovera och pilla men jag vill inte bo i en skräphög för länge. Och nu är det så jävla skönt att jag ser en tydlig ände på det liksom.

Kommentarer
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Håller helt klart med dig. De är jätteskoj, men fan snabbt skall de gå ;P Iallafall de där som stökar ner och gör de trångt. Längtar ju inte direkt tills sommaren då vi skall sova i vardagsrummet och Pontus inne hos Hampus för att vi skall fixa deras blivande rum... Men de blir toppen när de är klart :D

2010-12-19 @ 17:23:45
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0