Mitt i natten

2010-12-23 @ 14:42:19<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3

Klockan är två. Mitt i natten med andra ord. Jag sitter på jobbet och jag har otroligt tråkigt. Det går bra saker på tv, det är inte det. Men jag vill bara hem. Det är lugnt här och det är jag nöjd med för jag hade inte orkat med ett livat hus inatt. Jag är sjuk. Snorig och tät så ögonen rinner. Jag torkar och snyter mig tills delar av ansiktet lyser rött och irriterat. Inte bra. Men nu är det i alla fall bara fem timmar kvar tills jag kan åka hem. Hem till min sköna säng och gå och lägga mig.

 

Eftersom Stefan jobbar i morgon också, han jobbar heldag i morgon faktiskt. Och Hugo sover ju över hemma hos sin farmor inatt eftersom Stefan börjar halv sju och jag, ja jag slutar ju klockan sju. Men därför är det bara jag och Mongo hemma när jag kommer hem i morgon. Jag kan sova ut riktigt och sedan åka och hämta min lilla ängel. Jag längtar efter honom en hel del just nu från det ena till det andra. Ligga i sängen och se på honom när han sover. Min lilla bäbis.

 

Det är svårt att tänka sig att det är julafton dagen efter i morgon. Jag har svårt att se det. Men det är skönt att det inte snöar så mycket i alla fall. Vi ska ut till myckeläng-erikstad och fira jul i år. Hemma hos min morbror med familj. Det är en liten och slingrig väg dit ut så jag vet inte om vi kommer hem igen om det blir snöoväder när vi är där. Jag vill inte gärna sitta fast ute i ödemarken. :P Vem vill det? Men vad ska man göra. Blir det en massa snö så stannar vi istället i stan och firar med Stefans familj. Då har vi större chans att komma hem sen isf. Men jag hoppas att det går som planerat. Vi ska ta med oss brysselkål och vörtbröd. Jag har aldrig köpt brysselkål. Vi får väl se hur det blir. Men det ska väl gå bra, hur svårt kan det vara att tillaga brysselkål?! ^^ Hade vart lite jobbigare med typ jansons. :P

 

Det ska bli spännande och se hur länge alla stannar också. I min familj så stannar vi inte så länge någonstans. Alla har andra ställen de behöver vara på. Alltid. Och julafton är verkligen en sån dag då alla planerar in massa saker. Vi har bara två saker planerade. Varannat år åker vi hem till Stefans familj och är där hela dagen. Och de andra åren åker vi till min familj och är där till ja… till min familj inte firar längre. Till de flesta åkt vidare. Då åker vi hem till Stefans familj för att fortsätta julfirandet tills vi bestämmer oss för att åka hem. Det blir lugnt och skönt även om vi vartannat år är på två ställen. Eller ja, lugnt. Det är ju barn inblandade överallt och livat hela tiden. Men inte så mycket stress liksom.

 

Men det känns som om det inte är så farligt längre. I Stefans familj så är de sex kusiner. Stefan, Theres och Annicas fyra barn. Det är ”de där fyra” som är livade. Ja, Hugo bidrar ju till en del han med. Naturligtvis. Men det är stoj och stim hela tiden. I min familj är vi elva kusiner. Ni kan tänka er att det har varit livat titt som tätt. =) Men vi är liksom uppdelade i två åldrar. Om man nu kan säga så. Det finns ”vi äldre” och ”de mindre”. Jag är äldst. Veronica och Johnny är ett år yngre än mig och sedan kommer Richard och Tommy som är nitton och arton. Rebecca hör också till ”oss äldre” fast hon ”bara” är fjorton. Till de mindre i vår skara hör Anders fyra barn och Viktor. Det är mest de som för väsen hemma hos oss. Och nu börjar i alla fall två av de fem lugna ner sig lite också. Men än är det flera år kvar tills min generation har blivit stora allihopa. Hugo är till och med äldre än min yngsta kusin. Och min näst yngsta är bara ett år äldre. Så ja, det kan dröja ett tag. Och så har vi ju snart Rasmus också.

 

Och Veronica och ev. Johnny kanske snart bestämmer sig för att också utöka familjen. Johnny vet jag inte. Jag har faktiskt ingen aning om hur Johnny står i den frågan för jag pratar inte så ofta med honom. Och om vi pratar så pratar vi inte om barn. =) Veronica dock vet jag att hon är sugen. Men tajmingen är inte rätt där än. Hon är smart. Smartare än jag. Hon tänker lite längre än näsan räcker. =) Fast jag är ganska nöjd med mitt liv och hur det har blivit. Det enda jag skulle vilja ändra på, är att jag vill ha jobb.

 

Får jag ett jobb så hoppar jag av skolan tror jag. Jag vill jobba och jag vill tjäna pengar. Även om jag tycker att det är jätteroligt att plugga och intressant till tusen, så är det fan så mycket mer värt att tjäna pengar. Det är ju tyvärr det som livet verkar gå ut på idag…

 

Nej allvarligt, nu har jag skrivit en hel roman och tänker lägga ner det här. Sätta på en film eller något och hoppas att tiden går lite fortare så jag snart kan krypa ner under täcket hemma. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0