Om (ca)...

2010-12-18 @ 13:56:44<3<3
Dagboken, 2 Kommentarer<3<3
1 Vecka är det julafton
2 Veckor är det nyår
3 Veckor går jag på min mammaledighet
4 Veckor slutar min sista kurs
5 Veckor händer det ingenting speciellt faktiskt
6 Veckor är det BF

Hugo är fortfarande inte riktigt frisk. Han har inte haft feber på ett par dagar nu, men han är fruktansvärt snorig och han hostar fortfarande en del. Vad som känns positivt är ju ändå att vi bara har behövt använda inhalationen typ 2 gånger. Det känns fint faktiskt. Det hade väl kännts ännu bättre om vi hade sluppit använda den alls, men två gånger på 1½ vecka är inte så farligt ändå.

Mitt lilla hjärtegull ligger och vilar i soffan för tillfället. Och jag ska faktiskt ta och väcka honom när jag skrivit färdigt det här inlägget. Vi har ingenting planerat idag. Ingenting alls faktiskt. Vi ska väl bara ta det lugnt och försöka bli friska. Stefan blev sjuk i början på veckan, men det är borta nu. Jag blev sjuk i mitten på veckan och är fortfarande snorig, men det funkar.


Vad händer annars här hemma då? Jag har målat Rasmus rum för sista gången. *Underbart* Och jag är supernöjd med färgerna! De är skitsnygga! Idag har jag målat listerna två gånger och hoppas på att det ska vara nog. Vilket jag tror att det är men man vet ju aldrig. Nästa projekt är ju då att lägga golvet och sätta upp listerna. Så är rummet i stort sett färdigt! Det som är kvar är hyllplanen som ska upp i "hålet". Men den gröna färgen som jag skulle ha målat hyllplanen med, kommer inte att räcka. Jag måste åka och köpa en burk till isf och det har vi inte råd med just nu. Men hyllorna är ju inte så akuta och de får faktiskt vänta tills senare. Nu vill jag bara ha färdigt rummet så att alla Rasmus prylar kan flytta in och göra det till en barnkammare som det är tänkt. ♥




Visst blev det läckert!

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars lilla pojke :( <3



Jo precis, det är klart :) Det får ju börjas smått. Som du säger att fråga en 2-3 åring vilken färg det vill ha på sina byxor är ju inte hela världen :)

2010-12-18 @ 15:17:39
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Emma - Miio o Alex.

Snyggt med grönt. Jag älskar grööönt.! :)

2010-12-18 @ 22:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0