Tusen gånger starkare

2010-12-18 @ 21:38:26<3<3
Dagboken, 6 Kommentarer<3<3
Jag måste säga att jag tycker att det är en bra bok. Den ska vara utläst till litteraturseminariet på tisdag, vilket jag inte tror att jag kommer hinna. Men jag läser så ofta jag kan. Jag har läst 8 av 27 kapitel än så länge och ska alldeles strax gå in och lägga mig och läsa igen. Problemet är ju att jag läser så sakta... Men vad ska man göra. Det finns inte så mycket jag kan göra. Mer än att läsa. 

Det svåraste är ju att jag inte kan läsa om någon pratar eller om tvn är på eller så. Då lyssnar jag lika mycket på vad som sägs som jag tittar i boken å då fattar jag ingenting. Så jag kan ju typ inte läsa vid fler tillfällen än då Hugo sover. Om inte Stefan är hemma och jag kan lägga mig i badet/sängen, men det är ju inte så mycket med den varan här hemma när Stefan jobbar em. 

Men i morgon är han ledig och då ska jag försöka läsa en hel del också... (Om någon nu skulle vara väldigt intresserad av hur det går för mig att läsa en bok...) Men jag rekomenderar helt klart er andra att läsa boken. Det är en "vanlig" bok, alltså ingen direkt kurslitteratur. Den handlar om en tjej i nian. Men mest av allt handlar den om de där osynliga gränserna mellan gäng och kön i skolan. Om hur ungdomar beter sig och ja, jag måste säga att jag känner igen så mycket av det som står i boken från min egen tid i skolan. Ett boktips.

Jag känner också att jag behöver tillägg att jag inte behövde måla listerna fler gånger så nu är taklisterna målade och klara för kapning och upphängning. Det sker förhoppningsvis i morgon. Så måste vi slipa och måla golvlisterna och dörrlisterna. =)

En annan fråga bara, om jag säger till dig att köpa med dig "sån där papperstejp så vi kan tejpa när vi målar. Så att det inte blir färg på fel ställen..." Vad skulle du köpa till mig då?

Kommentarer
Postat av: Linda

Antagligen papperstejp ;)

2010-12-18 @ 22:14:20
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Emma

Spelar nog inte såå stor roll om du hunnit läsa ut heela. Bara du har 2st frågor såå märker niog ingen om du missat de sista kapitlen. ;)

2010-12-18 @ 22:22:29
Postat av: Anonym

Maskeringstejp! :D

2010-12-19 @ 00:42:22
Postat av: Veronica

2010-12-19 @ 00:43:38
Postat av: Veronica

Haha, glömde skiva vem jag va först! Men jag hade som sagt köpt maskeringstejp! Puss

2010-12-19 @ 00:45:52
Postat av: Linda

Nope, skulle du be mig köpa pappertejp så får du papperstejp, vare sig du vill eller inte ;)

2010-12-19 @ 16:28:42
URL: http://lindamandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0