Älskade barnprogram

2010-01-03 @ 06:25:35<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Vad tittar era barn på? Om de ser på tv. Hugo tycker inte att det är så roligt. Han kan fastna någon gång ibland när det är lite fart och mycket färger - gärna musik. Han tycker om den nya Tingeling-filmen. Det är en liten eldfluga där i som flyger omkring och den fångar hans intresse. 

Det är flera som berättat för mig att deras barn tycker mycket om att kolla på I drömmarnas trädgård. Tom jag tycker att det är ok att kika på faktiskt. Jag gillar när det är mycket musik och det är det ju där. Och så är det väldigt pedagogiskt upplagt. Haha. De är så söta och jag gillar spec Makka Pakka. För hon är så otroligt liten och söt =) Plus att hon samlar på stenar. Haha.


I drömmarnas trädgård

Kjelle berättade för mig att lilla Maja har börjat kika på Teletubbies, jag tycker verkligen att tråkigare program får man leta efter! Fy fan för att sitta och kolla på det. Och tyvärr är det ju typ det enda som går på helgerna så jag får snällt ha det i bakgrunden hela morgonen när jag jobbat natt. Pissetråkigt. Finns det någon som gillar det programmet över huvud taget?!


Teletubbies

Tacka vet jag alla de gamla bra barnprogrammen. Haha. Hugo gillar faktiskt Pingu och det tycker jag är bra. Pingu är så söt! Så jag sitter gärna och kikar på barnkanalen när Pingu går. Haha. Detsamma gäller om det skulle gå något avsnitt med Mumin eller Barbapappa eller varför inte Smurfarna? Nu går ju de inte på barnkanalen, men om de skulle göra det. Jag tycker att det är riktigt roligt att de kommer tillbaka i kläder och allt för jag tycker att de är så söta! Jag köper ju mycket hellre kläder med barbaskön, gargamel eller snorkfröken än typ tinkywinky eller iggle piggle om ni hänger med vad jag menar ;) 
Eller som de där tråkiga programmen som Elias bogserbåt, Thomas tåget osv osv. Jag tål dem inte de är så tråkigt! Haha.


Mumin


Barbapappa


Pingu


Smurfarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0