J*vla uppgift!

2010-05-14 @ 11:29:47<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Jag sitter här hemma och tragglar med världens jobbigaste uppgift tror jag! Först ska jag beskriva hela nervsystemets anatomi och fysiologi med både latinska och svensk ord. Sedan (i samma uppgift) ska jag skriva om två olika sjukdommar som har med nervsystemet att göra. Då ska jag alltså skriva en fallbeskrivning till varje, samt förklara orsak, symptom, diagnos och behandling. Om inte det hade varit nog så ska jag också beskriva (i samma j'vla uppgift!) ögats och örats anatomi och fysiologi med latinska och svenska ord. Jag ska också beskriva en ögonåkomma och en hörselnedsättning med en fallbeskrivning och vad det händer med ögat och örat vid dessa tillstånd. Samt naturligtvis (För det kan väl inte vara nog eller?) beskriva vad man ska tänka på när man möter någon med nedsatt hörsel eller syn.
Helt ärligt? Varför inte dela upp uppgiften i flera? Det hade vart roligare att sätta sig ner med skiten då för som det är nu, så tar det ju liksom aldrig slut! Det bara fortsätter och fortsätter! Men det är ganska skönt att veta att det är bland de sista uppgiften jag har i den här kursen. Eller ja, jag har en uppgift om sjukdommar i nervsystemet (WTF liksom!!), en grupptenta inom micoorganismer och sjukdomsspridning och en uppgift om akutvård. Men för den med akutvård måste jag köpa en jävla bok till... Så jag får vänta tills barnbidraget och sedan jobba röven av mig med den eftersom allt ska vara inlämnat den 25 maj. Men det går nog bra. Bara att se till att jag inte har någonting mer kvar när det väl är dags med den så. Förutom Medicinsk Grundkurs (det jag nu har pratat om) Har jag bara en uppgift kvar i Psykologi B och det är en redovisning om Schizofreni som jag ska framföra nästa fredag. =) Men det kommer att gå fint. Det känner jag på mig. ;)

Har ni andra haft en bättre klämdag? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0