Tröttsamt

2010-05-22 @ 23:05:19<3<3
Dagboken, 2 Kommentarer<3<3
Hela lägenheten luktar gammal cigarettfimp. Allt doftar så där äckligt som om man hade rökt inne en hel livstid. Jag sitter och försöker inte ta så djupa andetag för att inte känna doften onödigt mycket. Men allt stinker. Jag kan inte vädra längre eftersom jag håller på att frysa rumpan av mig. Vad det beror på? Nej vi röker inte någon av oss, men Stefan kom upp och skulle hämta någonting innan, Peter följde med som sällskap. Peter följde inte med in eftersom han stannade ute och tog en cigg istället. Han slängde den i askkoppen vi har här utanför som alltid. Men den här gången hade allt vattnet dunstat. Askkoppen, som för övrigt är en turkisk yoghurt-plastburk, började brinna. Det välde ut rök och det stank! Grannen kom och ringde på. De var ute där uppe och stördes av röken. Vad gör man? Jag sprang in för att hämta vatten och prutade ner i den väldigt demolerade plastburken. Paniken höll på att bryta ut eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med den där satans burken. Jag dränkte den i vatten och ställde den i badkaret. Vilket naturligtvis inte gör att det luktar mindre äckligt i min lägenhet...

Jag är verkligen helt ur fas. Jag är stressad, rastlös, på dåligt humör och jag har sovit alldeles för lite. Jag känner mig otroligt nedstämd och igår låg jag bara och grät mot Stefans bröst utan att jag ens var ledsen över någonting. Det är skitjobbigt. Vårdepression kanske? Jag har alltid tyckt att det är världens sämsta tillfälle att få en depression. Det är ju nu allt blir ljusare och varmare. En helt underbar årstid och liljekonvaljerna har slagit ut i dungen bakom oss. Underbart! Men jag känner inte för att vara vårigt underbar och söt just nu! Jag känner mig som ett psykfall eller något... Bara så ni vet.

Kommentarer
Postat av: Marie [Mamma till William & GRAVID]

I know the feeling =/ Puss!

2010-05-22 @ 23:37:30
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: nalle333

Amelie! Radera mitt nr? Det borde vara straffbart ;) Du tatuerade visst aldrig in det på skinkan ändå? LOL!

Läget med oss är bara fint :)



Ang. ditt inlägg; tänk på hur mycket du har runt omkring dig. Ni "far i flänger" e del (det är iaf vad JAG fattat det som, kanske har jag fel?), du kanske skall ta en vecka o "bara vara ni i lilla familjen"? Sånt brukar ge mig massa extra energi! Finns här <3 krama om

2010-05-23 @ 07:36:01
URL: http://www.metrobloggen.se/nalle333

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0