Tji fick ja!

2010-11-21 @ 09:14:21<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Hur kunde jag tro någonting så korkat som att Hugo faktiskt skulle somna igår. ? När jag la honom vid 8 så var han jättetrött så jag trodde att han skulle somna bums. Och mycket riktigt blev det enligt mina förväntningar väldigt tyst i rummet väldigt fort. Men vid halv tio tiden typ så hörde jag att han grejjade i leksakerna. Då satt en superglad liten fis uppe och lekte! Vafan?! Han somnade vid elva igår ca. Eller ja, Jag somnade vid elva igår, då låg han i alla fall tyst i sängen. 

Så idag har jag ställt klockan. Klockan 8 ringde larmet och jag gick upp. Ovanligt pigg ändå faktiskt. Men Hugo bara skrek "sängen istället!" när jag skulle ta upp honom. Så jag gick faktiskt tillbaka till sängen och ställde klockan på halv nio. 20 minuter vila till alltså. Och när jag sedan gick in till Hugo var det en väldigt trött fis som kom upp med mig. Mina förhoppningar under dagen är nu då att han ska somna i normal tid till middagen och sedan somna lagom ikväll. I morgon blir det samma procedur igen. Vi måste vända rätt på hans dygn alltså. Det här funkar inte.

De senaste dagarna så har han inte vaknat på morgonen förän tidigast 10. Sedan har han skippat vilan vid tolv-två som han har gjort tidigare men vill istället sova vid fyra. Så sover han till fem-sex och så kör han racet tills klockan är typ tolv-halv ett när han tillslut somnar igen. Det får det bli stopp på nu. Upp på morgonen ska vi och han ska sova senast nio som han alltid gjort tidigare. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0