Barnkalas

2010-09-26 @ 12:12:35<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Idag blir det barnkalas! Jag vet inte hur många av de bjudna som kommer, det är ju alltid lite si och så med det. Två stycken vet jag att de inte kommer. Men det är ju alltid någon som ringer i sista minuten liksom. ;) Haha. Så är det ju när man har barn. Ibland vill inte barnen det man själv har planerat och då blir det lite kaos.

Lägenheten är färdigstädad. Mongo är rastad. Hugo är badad och om en timme eller så så ska Hugo ner i sängen och sova middag. Då ska jag göra klart tårtan och baka en kladdkaka till den där lakto-intolleranta som kommer. ;) Har hört att hon gillar det så då blir det så.

Sedan ska jag också passa på att sova en stund innan Hugo vaknar, om jag hinner. För inatt blev det inte särskilt mycket av den varan. Jag var ju hos Marita igår på en underbar filmkväll. Jag kom hem när klockan var halv tre och tänkte att nu måste jag sova. Jag han precis somna i stort sett innan Hugo vaknade. Jag tänkte att nej, Hugo får somna om i sin säng men när jag satt där inne så började en av våra grannaratt spela jättehögt. Jag hade allt hört musiken när jag kom hem. Men det var ju ändå så lågt att jag kunde somna. Vid tre inatt så höjde dem musiken och det var lögn i helvete att få Hugo att sova i sin säng. Han fick sova mellan mig och Stefan och somnade ganska omgående. Själv låg jag vaken till klockan var runt halv fem. Jag kommer inte ihåg om musiken tystnade då eller om jag bara somnade men halv fem var klockan när jag tittade på den senast. 
Någonting som jag reagerade på var att jag till och med kunde höra texterna i refrängerna i låtarna som spelades. Det måste liksom ha vart fler än jag som blev sömnlösa inatt känns det som. Men så är det.

Hugo vaknade sedan vid nio. Jag var inte riktigt utsövd då kan jag säga. Men Stefan klagade på att han hade sovit så lite eftersom han inte hade somnat förän tjugo över två. Och så var vi hungriga så vi gick upp hela familjen istället för att tjafsa om vem som skulle få sova vidare. Därför blir det en powernap innan kalaset. :P

Nej nu ska jag gå och vara lite nyttig istället för att sitta här.

Kommentarer
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

"Den där" laktosintolleranta uppskattar verkligen tanken och en EGEN kladdkaka sitter fint ;P

2010-09-26 @ 13:11:25
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0