Fan va jag är tråkig

2010-09-20 @ 20:27:30<3<3
Dagboken, 3 Kommentarer<3<3
Jag har inte lagt ut någon bild på länge nu men jag har inga bilder. Jag orkar ju inte göra någonting så jag orkar inte gå å jaga kameran för att ta lite kort heller. Jag gör inte så mycket på dagarna än att plugga, gå i skolan, umgås med Hugo och önska att kvällen kom lite fortare så jag kan lägga mig ner. Haha. 

Ringde till MVC idag angående min rygg och fick prata med en jättetråkig människa som lät arg för att jag ringde och frågade. Hon sa till mig att det finns ingen chans i världen att de skulle kunna hjälpa mig och at jag borde ringa till sjukgymnasten istället. Att det kan finnas en chans att de kan hitta någonting men annars får jag väl stå ut. För jag är ju över halvvägs. Kul. Jävligt roligt att man får prata med så trevliga människor jämt. Och tyvärr tycker jag att de förföljer mig. Jämt när jag ringer angående någonting eller frågar någon någonting som jag inte brukar; så är folk tykna och uppkäftiga. Kränkande och jag känner mig som världens sämsta och minsta varelse för att jag vill ha hjälp med min rygg.

I efterhand blir jag irriterad och tycker att för helvete! Skaffa er trevlig personal! Ska man arbeta med människor så får man väl kunna tala med dom. Om hon kanske tycker att min fråga är dum så ska hon ändå svara snällt eftersom jag frågar för att jag vill ha hjälp.

Men hon sa att eventuellt så har min svanskota förflyttat sig under förlossningen med Hugo. Det var tydligen ganska vanligt. Och det är därför den gör ont nu. Eftersom den inte riktigt är i läge. Men det finns ingenting man kan göra om så är fallet. Jag vet inte vad jag hoppas på. Jag hoppas på att det ska gå över och att jag inte ska ha så förbannat ont hela tiden...

*Bara för att jag behöver klaga någonstans*

Kommentarer
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Ack att du skall få sådan människor. Själv brukar jag faktiskt ha väldigt tur..



Men om de nu är så att svankotan "flyttat" på sig. Hur blir det då vid förlossning? Kan den komma i kläm eller påverka utdrivningen?

Kan ju vara bra att kolla...

2010-09-20 @ 21:39:16
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Är ju helt klart värt att kolla upp närmare : )

Vill ju inte att de skall bli kompikationer när man väll ligger där och skall föda. Lika bra att vara förberedd...

Är verkligen skit när man blir illa bemöt när man redan känner att de är jobbigt. De underlättar ju inte precis för en.



Kram : )

2010-09-20 @ 21:52:16
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: M

Stå på dig gumman..! (Klart du ska gnälla lite, vad har man annars en blogg med trogna läsare till? ;P)



Angående SD dårå. För jag kunde ju inte hålla mig ifrån att kommentera tillbaka. Du har rätt i att det är dags att det händer nånting. Men bara för att vi svenskar kanske är rädda för att kallas rasister eller främlingsfientliga, så behöver vi ju kanske inte rösta fra mett parti som är just det. Rasister å främlingsfientliga. Men nu är det gjort, å jag kan bara hoppas att detta får upp de andra partiernas ögon för en fråga som de antagligen inte känt varit så viktigt som svenska folket uppenbarligen tycker.. Eller ja. En liten del iaf. typ 6% av de som röstat. Men jag tycker ju inte att invandringen (med konsekvenser eller vad man nu vill kalla det) är nån extremviktig valfråga. För mig personligen alltså.. Jag anser att skola, vård, äldrevård, pension, säkerhetslinor för de som hamnar utanför arbete och ungdomarna är viktigare att satsa på, än att diskutera huruvida islamister eller "utlänningar/invandrare" bör skickas hem eller utrotas från jordens yta.. Jag tror nämligen att det kan lösas genom andra vägar, som integrering istället.



Uhh, har massor i mitt huvud som vill ut men känner att det här blev långt nog.. Men jag vill att du ska veta att jag tycker att du har rätt i det du skriver, men att jag tror att det går att nå det genom andra vägar än segregering och rasism. Å att jag inte tycker att invandringen är det största problemet vi har i sverige. Ett stort problem, visst, men det finns så mycket annat vi behöver ta tag i innan vi börjar utvisa folk härifrån..

2010-09-20 @ 22:44:20
URL: http://stjaernfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0