Full rulle

2011-04-21 @ 00:06:47<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Idag har det vart full rulle hela dagen. När Hugo kom in till oss i morse vid halv åtta så steg vi upp och gjorde morgon här hemma. Stefan fick också hoppa upp när klockan var närmade åtta-halv nio. Så klädde vi på oss och åkte hem till Anna Lena för att lämna Hugo. Det skulle bli mycket åka bil idag så vi tyckte att då kan han lika gärna vara hos Farmor istället för att sitta och gnälla i bilen liksom. Det är det ju ingen som blir på bra humör av.

Men när vi lämnat Hugo så kom Stefan på att han glömde ta med sig dragkroksnyckeln hemifrån så det blev en runda hem igen för att hämta den. Sedan ut till sjuntorp för att hämta en kärra som vi lånat men när vi kom dit så fick vi oss en liten överaskning. Dragkroksnyckeln var böjd och nästan av, så vi vågade inte använda den med risk för att den skulle gå av hel och hållet. Så istället för att sätta på kärran som vi planerat så blev det en tripp ut till överby för att försöka uppsäka nyckelmakaren och göra en ny nyckel.

Nyckelgubben hade tydliugen inte den nyckeln som vi behövde och gjorde om en annan nyckel så att dne skulle passa. Förutom att han öppnade kvart över tio när han egentligen skulle ha öppnat tio, så fick vi stå och vänta i en halvtimme. Sedan sa han att det här var inte lätt och att vi kunde komma tillbaka om en halvtimme. Jahaja. Så vi gick över till sibahuset istället för att uträtta lite ärenden där.

Vi gick till Ur och Penn för att byta batteri i reservbilnycken men när vi kom dit s, ja först och främst så skar sig Stefan på bilnyckeln när han skulle ta isär den, och sedan så var de batterierna som vi behöve slut. Så hon kunde inte byta det och bad oss komma tillbaka om några dagar då hon skulle få hem dem. Så var det ju med det då och vi knallade in på HM för att byta ett set till Rasmus (det med mössan). Det hade gått hål i bodyn innan vi ens använt det och så ska det ju inte vara. Tyvärr så var det slut i 62 och i 56 passade inte mössan. De ringde till Torp men det var slut där med. Typiskt. Naturligtvis liksom. Så vi fick reklamera och köpa en ny mössa till Rasmus. Men de enda mössorna som HM hade som inte var för litet, var ett par tråkiga grå och vita. Så det fick ju bli ett par sånna. En mössa behöver han ju liksom.

Sedan gick vi tillbaka till nyckelgubben och så fick vi två nycklar till priset av en, bara för att vi behövde vänta så länge. Men när Stefan skulle sätta på dragkroken så gick en av de nya nycklarna av. Så det var ju så där roligt när iv precis hade fått nya nycklar. Men va gör man inte liksom. Stefan fixade det och framåt elva kom vi iväg för att hämta släpkärran som vi "åkte och hämtade" vid halv tio. *Suck*

Sedan rullade dagen på och allt gick någorlunda bra. Vi hämtade moppen i vara, slängde en soffa åt Figges morfar, klippte Hugo och jag åkte helt ensam till maxi och handlade. Va härligt det var att gå i affären och strosa själv utan barn. Jag har inte vart utan dem på jättelänge. ^^ Jag åker ju alrdig någonstans utan i alla fall en av ungarna. :P Men nu gjorde jag det och när jag upptäckte att jag hade varit borta i två timmar fick jag bråttom hem. Gud va jag saknade mina små monster med det samma när jag upptäckte vad klockan blivit. ^^ 

Men jag kom hem med en massa mat, saker till påsktårtan jag ska börja bara i morgon, två bodysar till Rasmus och ett fempack sockar till Hugo. =) Jag är nöjd med den här dagen. Bilder kommer väl imgn eller något. Nu ska jag hoppa i säng och mysa lite med älskling innan det är dags att sluta ögonlocken för natten. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0