Grattis!

2011-04-26 @ 22:48:28<3<3
Dagboken, 3 Kommentarer<3<3
Idag skulle jag vilja börja med att skriva ett STORT grattis till Malin som inatt fick sin lilla dotter Thea; på sin födelsedag (Malins alltså, men det blir ju theas också i och för sig...). Det är helt sjukt. Lilla Malin har blivit mamma. Va gammal man blev helt plötsligt. Hon är ju för fan lika gammal som min lillebror. Det är ju min kompis lillasyster, det är ju Stefans lillasysters bästis (var väl i alla fall innan de flyttade skitlångt ifrån varandra). Vart tar tiden vägen om de små ska börja skaffa barn nu också. Visserligen har jag ju vetat om det sen hon var i vecka 12 eller så, men det är fortfarande ofattbart. Moomin är ju liten. Men jag önskar henne, Emil och Thea all lycka och välgång! ♥

Så vill jag, när vi ändå är inne på det, säga grattis till den gamla kärringen som nu har blivit moster då. ;) Haha. Det är nog snart dax att pensionera sig, eller va säger du?

Jag har inte gjort allt för mycket idag. Bara tagit det lugnt, gjort en del måsten och nu på kvällen så tog jag en promenad med Camilla och Anna. Det är så otroliogt härligt väder ute nu! Underbart! Och Rasmus sover så skönt i vagnen när vi är ute. Jag borde vara ute oftare och längre, men det är svårt. Det är jobbigt att Hugo inte lyssnar på vad jag säger, att behöva springa efter Hugo, dra med mig vagnen och samtidigt få med hundfan som naturligtvis ska åt andra hållet. Jämt. Det slår väl aldrig fel. *Suck* Hade Hugo bara lyssnat bättre hade det vart lite lättare. Men han är inne i något jävla trots eller något så han bara skiter fullständigt i allt jag säger. Jag blir helt galen! Och så pendlar han som fan mellan jävla-skitunge-som-vägrar-lyssna och jag-älskar-dig-massor-mamma-och-vill-mest-av-allt-bara-mysa. Det har väl säkert att göra med att Rasmus har kommit in och stört också, men vad ska jag göra liksom. Det känns som om jag redan har provat allt och snart ger jag upp. (Nej det gör jag väl naturligtvis inte men ibland känns allt bara så jävla motigt.

Men nej nu är jag jävligt trött och ska ta och göra mig lite kvällsmat och sedan krypa i säng. Det är ju en dag i morgon också och då ska jag till MVC på återkontroll. Får vi se vad hon säger. =)


Här är en (jävligt dålig) bild på min kotte-krans.
Telefonen ringde precis när jag tog kortet så var jag tvungen å springa. ^^

Kommentarer
Postat av: Linda

Heeelt gaaleet! Ja, fast de är ändå gött att vara moster än faster, faster låter MYCKET äldre, surt för dig du ;)

2011-04-27 @ 19:13:26
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: "Farmor"

Hur kan du säga att farmors "äsking" är en skit unge? Han är ju världens goaste lr? Fast lite jobbiga blir han allt i bland:))Till Linda, man blir aldrig äldre än man gör sej:)

2011-04-28 @ 13:47:50
Postat av: Malin - väntar en flicka i april :)

Tack så jättemycket Amelie! <3

Förstår vad du menar jag känner mig fortfarande liten, känner mig inte riktigt som 19. Eller mamma egentligen! Men det kommer väl, känner att jag kommer mer och mer in i rollen :D

Massa kramar till dig!

2011-04-28 @ 18:25:05
URL: http://bulleiugn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0