Första dagen av resten av mitt liv.

2011-08-08 @ 23:48:04<3<3
Dagboken, 2 Kommentarer<3<3
Igår kväll när jag hade gått och lagt mig kände jag att det är någonting som inte stämmer. Mitt liv är inte riktigt som jag vill att det ska vara och jag är inte riktigt som jag vill att jag ska vara... Så jag tänkte innan jag somnade "i morgon är första dagen i mitt nya liv." Punkt

Mitt nya liv startade jag med en sovmorgon. Stefan gick upp vid åtta i morse och väckte Hugo. Det har fungerat ganska bra och han somnade faktiskt i normal tid idag. Jag vet inte riktigt när han somnade men han la sig halv åtta och tittade på film och har inte kommit ut en enda gång. När Stefan gick in för att stänga av tv:n vid tio så stensov han. Det kändes bra.
Men för att återgå till mitt egna alldeles för intressanta liv så fortsatte jag morgonen med att skriva ett städschema till mig själv. Inte ett jättestrikt men jag har skrivit upp ca ett rum om dagen och det borde både hjälpa mig att hålla ordning på städningen så det inte känns överväldigande och jag skiter i det, och även ge mig tid att vara med mina barn. För det är ju det jag vill mest av allt. 
En stor anledning till att jag behöver en förändring är ju att jag inte längre orkar vara med barnen. Jag har inget tålamod eftersom jag inte sover ordentligt, jag tappar lust att göra någonting när allt är ett kaos runt mig och kaos löser man ju med ordning. Så nu hoppas jag att det ska bli lite mer ordning här hemma och att jag ska må bättre och ha mer tålamod och tid för min familj.
En annan sak som behöver förändras är Rasmus matvanor. Vi är alldeles för slappa här hemma och för bekväma. Rasmus kommer ju aldrig att läsa sig hur man äter vanlig mat (och jag kommer aldrig sluta amma) om han inte får öva... Så nu ska han få två mål mat om dagen. Punkt.

Jag hade tänkt att jag skulle ta tag i träningen också men efter att dagen tog slut så orkade jag verkligen inte det. Dock frågade jag Marita om hon ville ta en promenad men hon orkade inte. Så vi skyller på Marita. ;) *Puss på dig*

Nu ska jag sova för i morgon är det min tur att gå upp med barnen ;)


Idag är första dagen på resten av ditt liv. Ta vara på den.

Kommentarer
Postat av: M

Ja, du får gärna skylla på mig. Jag som somnade i soffan halv nio.. Var nog lite trött. Hade ju ändå redan sovit en timme eller nåt på soffan tidigare.. (!)



Låter bra att ta tag i saker som man känner är en last. Hejja hejja!



Massa kramar!

2011-08-09 @ 09:11:08
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: Linda

Skulle också behöva ett städschema att liksom checka av när dagen är slut, jag är riktigt dålig på att städa så ibland önskade jag att jag var pedantisk ;) haha, nä inte riktigt men lite kanske, dels för att vi jämt får oväntat besök när det ser ut som fan och aldri får något besök just den dagen det skinner i lägenheten ;) haha

2011-08-09 @ 18:38:00
URL: http://lindamandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0