40 hela veckor

2011-02-07 @ 10:56:29<3<3
Dagboken, 5 Kommentarer<3<3
Igår var det alltså BF och ingenting hände. Idag har jag gått 40 hela veckor och jag har inte längre några föreställningar om att inte gå på MVC-mötet på onsdag. Jag vet inte riktigt vad det är, men med Hugo så ställde jag in mig på att bli igångsatt. Det för att inte bli besviken när han inte kom på BF liksom. Och den här gången har jag faktiskt vart inställd på att han ska komma tidigare eftersom det har kännts så. Med alla förvärkar och liknande. Jag har skyndat mig igenom allt för att allt ska bli klart tills han väljer att komma ut... Men ingen Rasmus har velat komma.

När Rasmus nu inte kom "då Hugo kom", alltså dagen innan BF, så ställde jag genast in mig på att han kommer stanna där inne tills jag blir igångsatt. Det har liksom gått atomatiskt och jag har inget ont av att han är där inne egentligen. Han kommer ju ut så småning om liksom. =)

Ni som har fått tid för igångsättning/blivit igångsatta, i vilken vecka är det man får tid för det? Jag och Stefan pratade om det igår men jag kunde inte hitta någon information om i vilken vecka de sätter igång en... Någon som vet?

Nog om Rasmus. Hugo har haft en fullspäckad helg. I fredags så kom min mormor hit på fm när Hugo hade vilat. Sedan kom min mamma och hälsade på. Hugo lekte och stojjade med gammel mormor och mormor hur mycket som hellst. Min mamma kan verkligen spela upp honom. Han somnade gott på kvällen kan jag säga. ;)

I lördags så kom Hugos faster Theres och hämtade honom vid lunch och så åkte de till Lek och Bus-Landet. Hugo hade väl inte vart så där jätteroad tydligen. Det hade nog vart roligare om man åkte med någon, så han kunde leka lite mer med någon liksom. Det var i alla fall vad Theres sa. Vi får väl åka dit någon dag efter att Rasmus kommit ut och jag blivit mig själv igen. :P

När han kom hem var det att äta och så knalla iväg på kalas. Det var Nova som fyllde 4 år i veckan. Sötunge! Hon skulle ha på sig allt hon fick. Jättfint med alla möjliga konstiga kombinationer. ♥
Och även efter kalaset blev det ingen direkt ro för älsklingen. Theres kom och hämtade honom igen eftersom Anna Lena var säker på att vi skulle åka in. Så Hugo och Mongo sov hos Farmor.

Igår så ringde Hugo och väckte mig vid... Ja jag vet inte vad klockan var, men vid nio-tio kanske. Anna Lena frågade om jag sov och så sa hon att de skulle ringa senare så vi fick sova färdigt. Sagt och gjort. Jag stensomnade igen och vi vaknade inte förän vid tolv här hemma. Gud va skönt! Sedan så plockade jag lite här hemma, vi satt vid datorn en hel del och åkte och handlade. Vid sex kom Hugo hem igen och då berättade de att de hade vart på berget och grillat korv med Stefans moster och hennes barn. 

Hugo var jättetrött och somnade bums när vi la honom vid 7. Det har vart mycket i helgen men han verkar ha haft roligt. =) Idag blir det dock en lugn dag. Dax att vila upp sig och han har blivit lite förkyld. Hostar och snorar. Så vi kryar på oss här hemma och varvar ner efter en, för honom, fullspäckad helg.

Kommentarer
Postat av: linda

Jag fick det i BF + 15..så det är väl vecka 42+1 eller jag vecka 42 iaf ;)

Vad skönt att du inte har "ont" av det.

Vet själv hur glad jag var att jag inte hade ont av att vara höggravid och gå över tiden och kunde sooovaa utan oro natten innan jag blev igångsatt. :)

2011-02-07 @ 11:11:45
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

Det beror på hur dom har det med fostervatten o sånt. Man går ju på överburenhetskontroll på BF+14 och sen går man och gör kontroller varannan dag. Om allt ser bra ut hela tiden är det okej att gå över 21 dagar .

2011-02-07 @ 12:16:12
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

När vi väntade Hampus och även Pontus har de varit 16 dagar över BF. Kan ju ha ändras, får väll fråga barnmorskan på onsdag ; )

2011-02-07 @ 16:14:54
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Jen

Jag skulle få bli igångsatt typ 12-13 dagar över tror jag det var, men jag gick "bara" 10 dagar över!

Jag tror han kommer ons eller tors ;P

2011-02-07 @ 16:57:55
URL: http://jennickaochewelina.blogg.se/
Postat av: nalle333

Att väntan är oliiiidlig kan jag förstå. Men den som väntar på nå gott ;)

2011-02-07 @ 21:19:17
URL: http://www.nalle333.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0