Jävla Unge!

2011-02-15 @ 21:27:47<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Fan va rädd jag blev igår! Jäkla unge att skrämma mig så. *Suck* Jag skulle gå och lägga mig vid tio när jag tänkte på att jag inte har kännt Rasmus röra på sig så mycket under dagen. Bara för att så började jag peta på magen för att få någon rörelse så jag kunde lugna ner mig och somna. Men ingenting. Nähä... Det var ju bara att börja ta i lite mer och jag knuffade runt honom i magen. Jag kände verkligen att jag knuffade honom runt i magen, men han rörde inte på sig. Efter att ha tagit i så mycket som man kan göra själv, det är ju lite osmidigt att knuffa sig själv på magen, så ropade jag på Stefan för att få hjälp. Han knuffade och bökade ett bra tag men vi kände fortfarande ingenting från Rasmus sida. 

Jag ringde till förlossningen och pratade med dem, de sa att jag skulle slå två kastrullock mot varandra framför magen och ljudet skulle få honom att spritta till. Men ingenting. Vi försökte två gången men inte en reaktion. Så vi fick komma upp på en CTG. Anna Lena kom och vi åkte iväg med våra hjärtan i halsgroparna. Fan va jobbigt. Tänk om det hade hänt någonting. Tänk om...

Så snart vi kom upp till förlossningen så satte de på en CTG och vi hörde hans små hjärtljud. Så underbart verkligen! Så länge han lever så kan de ju plocka ut honom om det skulle vara så.. Bara han lever. Och det gjorde han ju. Härligt. Jag fick ligga där i ca en halvtimme och sedan kände hon på livmodertappen. Den var nu utplånad men fortfarande "bara" öppen tre centimeter. Sen fick vi åka hem. Vi var hemma vid tolvtiden igen och jag somnade som en stock. Fruktansvärt lättad över att allt verkade ok.

Så det var min alla hjärtans dag-kväll/natt. Härligt. Hoppas ni hade en bättre natt än vad vi hade!

Idag så har jag då alltså vart hos BM för sista gången. Det kändes inte ledsamt. Bara skönt. Jag frågade henne aldrig om hon ville kolla på tappen som jag hade tänkt, eftersom de ändå gjorde det igår. Det kändes lite onödigt. Men i alla fall, magen har inte vuxit någonting mer, den ligger på samma mått som i onsdags, 36 cm. Jag hade däremot gått upp ett halvkilo under denna veckan och är nu över 90-strecket! Fan! ^^ Haha men skit samma. Jag ska ju ändå gå ner skiten snart. :P Jag ska.

Idag har det annars inte hänt överdrivet mycket. Lite värkar har startat under dagen. Får se om det leder till någonting eller om det blir som sist. Det har kommit två små blödningar också. Det kan ju mycket väl ha med att "jag blev petad på" igår, det är ganska vanligt tydligen att det kommer en liten blödning efter det. Men jag hoppas ju naturligtvis att det har med värkarna att göra. Att livmodertappen drar sig ännu mer tillbaka. Det är vanligt att det kommer lite blod då med. :P *Hoppas Hoppas att det sätter igång nu då*

Så ligger det till just nu. :P Nu ska jag spela lite innan min älskling kommer hem och jag ska krypa ner i sängen. ;)

Vecka 42
41 + 1


Magen är lite större den här gången.
Det syns inte minst på att bristningarna har blivit större...


Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

skönt att allt var bra med rasmus i magen han får ju inte skrämmas sådär!

hoppas han vill komma ut med snart =)

2011-02-16 @ 07:36:02
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0