Idag alltså... (Gnällvarning)

2011-01-26 @ 21:52:13<3<3
Dagboken, 2 Kommentarer<3<3
I går så bestämde jag och Stefan att han skulle gå upp med mig i morse, han skulle gå ut med Mongo och fixa diskmaskinen medan jag gjorde Hugo i ordning. Sedan skulle vi ta bilen och lämna Hugo på dagis och efter det åka tillsammans till MVC där jag hade tid idag. Efter det skulle vi åka och handla och sedan åka och hämta Hugo och bege oss till Velanda på middag. 

Det var planen. Tror ni att det blev så?

Inte alls. 

I morse fick jag tjata på Stefan i 40 minuter att han skulle gå upp ur sängen och på så sätt blev ju liksom allt förskjutet i planeringen. Då bestämmer sig Stefan för att han inte alls har sagt att han ska göra någonting med oss idag och att jag minsann får gå bort med Hugo själv. Han ska visst fixa disken och ta ut Mongo, men det gör han när han har vaknat och känner för att gå upp. *Svär en hel del* 

Men han "var snäll" och lät mig få bilen i alla fall så jag gick ut med Hugo med planen att lämna honom och åka till MVC själv. Trodde jag ja. Det tog ju lite längre tid än väntat. Naturlitvis hade jag glömt min telefon hemma också och så fick jag inte upp förardörren alls på bilen. I vanliga fall så fryser de nså att jag måste klättra in och låsa upp den genom passagerardörren, men idag gick den inte upp alls. Arg som ett bi inser jag att jag kommer inte hinna om jag ska gå bort med Hugo och sedan ta bussen in till stan. Så det var ju bara att klättra igenom bilen för att kunna använda den. *Svär ännu mer*

När jag åker till dagis, ni som vet hur vi bor vet ju hur kort bit det är, börjar bensinlampan lysa. Härligt. Och jag som redan ligger efter i planeringen. Hormoner och ilska tar över och tårarna sprutar medan jag hoppar runt i bilen för att ta mig ut när jag väl kommit till dagis. Jag lämnar av Hugo och beger mig mot tappen... Och där får jag min nästa överaskning. Tanklocket har också frusit fast. Underbart! Jag ringer till Stefan och det slutar med att jag får stå (självklart lipandes) och försöka öppna tanklocket med isskrapan. Ofc har vi ju knappen till tanklocket vid sidan av förardörren och måste alltså vid varje försök att öppna till tanken, klättra in i bilen och sedan ut igen.

Jag kan tänka mig att de som tankade bredvid började fundera på vad jag sysslade med...

När jag äntligen kom ut ur bilen på Oden så försökte jag ta mig samman och lugna ner mig på vägen till MVC. Jag behöver ju inte storlipa när jag kommer dit liksom. Och jag lyckas faktiskt. Jag är ganska lugn även om jag är väldigt trött och har en begynnande huvudvärk när jag kommer fram.

Vi gör alla mätningar och det visar sig att jag har gått upp 1½ kg de senaste två veckorna. 12½ kg är jag uppe i nu... Och magen har inte växt alls. Jag ligger fortfarande på 35 cm men BM tyckte inte att det var någonting att hänga upp sig på eftersom Rasmus är nersjunken och fixerad. Det kan ju göra att magen inte växt så mycket eftersom han ligger så långt ner. Däremot tyckte hon att det var oroväckande att jag reagerat på att han inte rört på sig så mycket den senaste veckan. Så vi fick en tid på antenantal för en CTG-kurva. 

Jag fick stränga order om att notera hur många rörelser jag kände av innan vi åkte upp till NÄL och Stefan fick ringa sin mamma som fick hämta Hugo på dagis. Naturligtvis var vi ju tvugna att åka dit i alla fall för att lämna bilbarnstolen men Hugo sov fortfarande vilket var skönt. 

På NÄL satt vi och väntade hur länge som hellst, sedan fick jag sitta med CTG i en halvtimma och sedan fick vi vänta i ytterligare en halvtimma på att de skulle kontrollera kurvorna. Men det såg bra ut och vi åke hem till Anna Lena och åt och hämtade Hugo.

Äntligen hemma, äntligen lugn och ro. Idag har inte varit en bra dag och jag hoppas att det kommer att bli bättre i morgon! Nu ska jag ta lite kvällsmat och sedan lägga mig och se på den andra halvan på Harry Potter filmen.

Kommentarer
Postat av: Jen

Va bra! :D Snällt av dig :D

2011-01-27 @ 06:40:36
URL: http://jennickaochewelina.blogg.se/
Postat av: nalle333

Men urs vilken dag... Men det gäller att se framåt; idag är en ny dag med nya möjligheter :)

2011-01-27 @ 08:45:54
URL: http://www.nalle333.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0