Järnvärde

2011-01-13 @ 21:24:03<3<3
Dagboken, 3 Kommentarer<3<3
Jag fick akut jätteont i magen precis när Fun with Dick and Jane skulle börja på tv. Det var bara att bänka sig inne på toaletten och nu när jag kom ut har första pausen redan börjat... Suck. Jag hade ju planerat att se den filmen eftersom jag inte gjort det. Men jag känner ju inte för att sätta mig och kolla på en film jag inte sett början på... Nej det skiter jag i. Så jag ska gå in och lägga mig och läsa lite kurslitteratur istället. Det är mycket smartare egentligen efter som de ska vara utläst tills i morgon egentligen. :P Men det löser sig! ^^

Jag tänkte på en annan sak alldeles nyss. När jag var hos BM i går så fick jag beröm för att jag ätit mina järntabletter så bra och har fått upp mitt järnvärde till "mer normalt". Jag har legat på 112-114 under hela tiden (läste att normalt tydligen ska ligga på mellan 120-135 för en kvinna...?) och nu i går så låg jag på 133.

Jag bara nickade och såg glad ut. Jag kan inte med och berätta att jag inte äter mina järntabletter längre. Inte för att jag har ont av dem, men för att de helt enkelt tog slut och jag har inte haft råd att köpa nya. :P Eller ja, jag har inte valt att prioritera det helt enkelt.  Så jag har nog inte ätit järntabletter på en månad. XD Men ändå har mitt järnvärde gått upp så det var väl bra. :P

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj vilket bra järnvärde du har. När dom kollade mitt på efterkontrollen låg det på 90 typ haha

2011-01-13 @ 21:57:10
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha! Jag tog mina tabletter i början med båda barnen, sen glömde jag bort dom och mina värden var bra heeeeela tiden under graviditeten. :) Hörs snart! Puss

2011-01-13 @ 22:11:15
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

De var lyxigt. Mitt bara skönk och skönk, var väll nere kring 78/80 när jag fick järndropp och då kunde de bara få upp det till 85, mer hände inte innan de var dags och sedan fick jag två omgångar på BB för jag tappade så mycket blod.



Så njut för jössenamn att de går upp :D

2011-01-14 @ 08:35:50
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0