Någon bild snart kanske...?

2011-03-29 @ 19:34:56<3<3
Dagboken, 7 Kommentarer<3<3
Nu var det ju ett tag sedan men jag har faktiskt inte tagit några bilder på länge. *Dumma mig* Jag får väl se till att ändra på det snart. :D

Idag har vi varit lite nyttiga och tvättat en hel del här hemma. Det har verkligen tagit hela dagen för så fort jag lägger ifrån mig fisen så skriker han. Så man får kasta sig upp och slänga upp några strumpor och tröjor på sträcket å så får det bli en lite paus med bebis-tröstning. Jag är nämligen en sån där mamma som anser att man inte ska låta sitt barn ligga och skrika. Ett barn behöver närhet och trygghet. Det behöver veta att någon kommer när det är lesset. Det är det jag vill förmedla till mina barn redan från start. Att mamma alltid finns där, att jag älskar dem mest av allt i hela världen och att jag alltid ställer upp när de behöver mig. För jag anser att det är viktigt.

Tyvärr är det många som anser att jag "skämmer bort" mina barn och att de behöver skrika för att "lufta lungorna". Dett aanser jag är helt och hållet värdelöst skitsnack. Man kan aldrig skämma bort sitt barn med kärlek! Genom att plocka bort närheten och låta barnet ligga och skrika kommer du bara att berätta för barnet att du inte kommer när det behöver dig. För barnet behöver dig när det skriker

Kommentarer
Postat av: M

Spot on! Precis så känner jag oxå. Barnet skriker av en anledning.. Det är en skyldighet för föräldrar att lyssna och tillgodose barnens behov. Punkt.

2011-03-29 @ 20:10:22
Postat av: Linda

Håller med dig precis i vad du skriver att barn behöver ens mamma/pappa när de är ledsen. Men här hemma blir de ibland att vi får låta Lukas stå o skrika ogråta lite ibland för han blir superglad och börjar hoppa och skratt så fort jag öppnar dörren. Vet inte riktigt vad man ska göra då? Jag menar är han ledsen o gråter o e helt förstörd då går tröstar jag ju såklart..Men vad gör man om hna ligger där inne o är arg ocg inte vill sova börjar skratta när man kommer?=/ Det blir lite svårt tycker jag..För de dagarna kan han vara uppe till 12-1 på natten om jag "ger me mig" och låter jag han ligga och skrika så somnar han efter 15-20min...

Tycker ju absolut inte man skämmer bort sina barn när man tröstar för dom e ledsna men om jag går in till Lukas när han är "ledsen" och han börjar skratta så fort jag kommer in och jag låter honom komma upp känns de som jag förmedlar att de är OK att spela ledsen för att få sin vilja igenom? Eller, jag hoppas du förstår vad jag menar. Absolut inte att jag skiter i honom men att han faktiskt får ligga och vara arg för att han sk sova ibland ;)

2011-03-29 @ 20:11:49
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Linda

Och sedan förstår jag i vissa fall är lukas arg o ledsen för han vill veta att vi e där, men då brukar han vara ledsen även när vi öppnar dörren o då sitter jag brevid honom tills han somnar så han inte ska känna sig ensam..men de är just de där när han gör med arg/glad stilen som blir liet svårt att avgöra om man gör rätt ;D

2011-03-29 @ 20:15:43
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Ida

fin headre bild :)

2011-03-29 @ 21:41:32
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

Jag är likadan!!

Dom skriker ju för att det är nåt som är på tok

2011-03-29 @ 22:56:24
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det är klart :) var så trött igår så jag liksom glömde av att Rasmus är så liten att han skriker för trygghet och närhet och hunger etc...

Men jag vet vad du menar med "skämma bort" herregud när man hade besök och jag tog upp lukas när han blev ledsen och skrek "Låt honom skrika" fick man höra då...Då brukade jag svara att de kunde skaffa egna barn och låta dom skrika om de nu hade hjärta för det :) Då sa dom inte så mkt!

2011-03-30 @ 09:32:47
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Figges mamma

Känns det bara rätt för dej så är det även rätt för Rasmus. Trösta på du bara =)

2011-03-30 @ 11:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0