Stick-maniac

2011-09-07 @ 21:14:36<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Jag såg en förfrågan på FB för ett tag sedan, en tjej som ville ha stickade raggisar med ugglor på... Och jag tänkte i mitt stilla sinne att det hade vart kul att göra och sedan få betalt för liksom. :P Men jag hoppade. Jag tänkte att någon annan kommer säkert att göra det; någon som är lite bättre på strumpstickor än jag. Men ingen nappade. Tillslut kunde jag inte låta bli längre. För att testa så stickade jag babyvantarna med ugglor på liksom för att se hur svåra ugglorna var så jag inte gav mig in på en riktig helvetesresa. :P Men det gick ju bra.

Och jag la ut vantarna till salu för 60:- plus porto. Ingen nappade på den idéen men däremot var det en som kontaktade mig och frågade om jag inte kunde sticka ett par vantar i vuxenstorlek med uggla på handryggen. Jag hade aldrig stickat en vante innan och som jag sa är jag ingen höjdare på strumpstickor. Men jag lovade att försöka och jag lyckades. =) 

Den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men vad kan man begära av första gången liksom. =) Men jag håller på med en vante till, på ett annat sätt och så får vi se vilken som blir bäst av dem. Och om och vilken hon vill köpa i så fall... :P

Bilder kommer när denna vanten är klar ;) Då ska ni få se resultatet.

Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

oooh, men vad roligt! :D gör du två oolika sorters ugglor då, så du ska göra respektive makarna till dem sen? :P



oh oh oh. pysseldags i bloggvärlden. Jag gillar't! ;)

jajamänsan, bor i värnamo. hehe... långt o åka på bakluckeloppis om man bor i typ... öh.. skåne eller kiruna kanske. håhå jaja :P

(det där om stockholm var bara på skoj, för lasse lät så fin i kanten..^^)

2011-09-08 @ 12:03:19
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0