Lääääänge sen!

2012-04-23 @ 12:39:09<3<3
Dagboken, 3 Kommentarer<3<3
Ja nu var det verkligen längesen och jag har fått skäll från höger och vänster. Men det har varit så jävla fullt upp nu så ni anar inte!
Pojkarna har fått vattkoppor båda två så nu är det där avklarat i alla fall. Dock naturligtvis i samband med Rasmus inskolning så det har varit fullkomligt kaos med den... Först en vecka framflyttad och sedan avbruten och nu när jag ville sätta igång igen, så fick jag inte det för att de tyckte att vi skulle "vänta lite till för säkerhets skull"... Jahaja det är väl bara att vänta då... Antar jag. 
Inte heller verkar de ha förståelse för hur min skolgång fungerar och inskolningsfröken tycker att det är helt onödigt att jag har barnen på dagis om jag ändå är hemma... Jo, men hur jävla mycket får man gjort med ungarna hemma? Och jag ska ju inte behöva åka och sitta på bibblan bara för att fröken inte tycker att jag borde vara barnfri när jag är hemma. Det är helt sjukt irriterande!
Och tider. Härregud. Jag har skitsvårt att passa tiderna på morgonen till dagis. För varje dag är ju en ny dag med helt nya barn känns det som. Ena dagen gör dom precis vad jag säger och då helt plötsligt upptäcker man att man är 10 min för tidig när man kliver in på dagis. Nästa dag är det helt tvärt om och jag får springa runt med ungarna på armarna och brotta ner dem för att de ska ta på sig kläderna. Inte fan kommer vi prick de dagarna kan jag säga... Men Hugos fröknar är helt underbara och förstående. Rasmus å andra sidan... Första dagen kände jag att jag inte ville komma för sent så jag såg till att vara ute i god tid. Vi tog det lugnt och sa hejdå till Hugo och sedan traskade vi vidare Rasmus och jag. 5 min i tio var jag där och började ta av oss ytterkläderna och eftersom de andra barnen var på väg ut så var det naturligtvis full rulle i kapprummet. Jag tog Rasmus och ställde mig i ett hörn där jag inte stod ivägen för någon och så väntade jag snällt på att de skulle bli klara. Man har ju lite förståelse för att det tar sin lilla tid att ta på 15 småttingar liksom. Men då fick jag en utskällning av fröken eftersom jag var för tidig. Hon hade ju sagt tio eftersom de andra var ute då så slipper det bli så rörigt. Va fan?! Klockan var ju änna tio när vi hade tagit av oss och var klara...! Men tydligen var det helt fel. *Suck*
Men jag har fått reda på att Rasmus bara ska ha de här fröknarna tills efter sommaren pga att de ska behålla sina åldershomogena grupper så får Rasmus och en kille till stanna kvar med de "nya" barnen. Får se vad han får för fröknar då... :P



It was a really long time since i wrote here but i have been so musy that you cant imagine. And people have complained about my lack of posts from everywhere so i guess that its time for a little uppdate then. 
The boys have had chicken-pox, both of them, so now that is over and done with anyway. And of course it came just in time for when Rasmus is starting daycare. First it got moved a week and then when we had started we had to pause it. And today i called and told them that i think he can come there today, but they told me no, and that we should wait a few daays just to be sure. So i guess i just have to wait a fys more then...
And the teachers at Rasmus departement dont seem to understand how i go to school either. They told me that its really unnecessary that i have the boys at daycare when im hone anyway... Well how much do they think i get done if i have the boys home?! And do i really have to go to the librairy or something to be able to have my boys at the dayvare? Thats just wrong. So annoying!
And times. Oh my god. I have such hard time beeing in time to daycare! Every day is a new day with, what feels like, new boys. One day they can be perfect and listen to every word im saying and then you notice that you are 10 min early when you open the door to the daycare. But the next day, it could be like i have two monsters at home... So i just have to darry them around and wrestle then down in order to get clothes on them. Those days, we are not in timme, i can tell you that. 
But Hugos teachers are so understanding. Rasmus on the other hand... On Rasmus first day i felt that i really wanted to be on time. So i made sure that we had a lot of time and that we werent going to be too late. We took everything easy and left Hugo and told him good bye and Rasmus and i walked slowly to his departement. 5 min to 10 i was there and started to take off our jackets and such. And when i came there the teachers was all up in taking the kids their clothes on so they could go out with them. I totally understan that it takes time to get 15 kids totally dreassed to go out and i took Rasmus and stood in a corner where i wasnt in the way for anything. But then a teacher started to yell at me for beeing too early and she told me 10 so that the other kids should be out by then. Wtf? It was like 10 when we where undressed anyway so what was the problem? Apparently me. *Sigh*
And i've been told that Rasmus and one other kid arent following this group "up" after the summer since they want to keep the same age in the groups... So Rasmus and one other boy have to stay with the new groups. Lets see what kid of teschers he'll get then.. :P

Kommentarer
Postat av: Agneta F

Skönt att höra av dej här igen :-)

Förhoppningsvis blir det bättre fröknar efter sommaren annars ska du ta upp det med dom på kommunen. Du och ungarna ska känna er välkomna och inte känna att ni är till besvär. Hatar sånt :-(

2012-04-24 @ 21:27:10
Postat av: Camilla - Nova & Lex mamma

Folk på andra förskolor skulle skratta och dom skulle absolut inte tro på mig om jag berättade. Utan nöjda föräldrar så är förskolan ingenting. Tråkigt att höra. :( Stå på dig! Puss!

2012-04-24 @ 21:39:49
Postat av: Therese, mamma till 2 underbara huliganer

Fy bubblan... Hade blivit vansinig om pikarnas fröknar ansåg att jag skulle ha dem hemma vara för att min skolgång utgått från hemmet!! Då jag läser NK B 100% nu så är killarna skrivna 8-16 och de har inte varit några problem alls...



Du skall ha dem så mycket som du behöver för att klara din skolgång (under deras öppettider)...



Hoppas att ni skall klara er undan lite sjukdomar här nu framöver : )

2012-04-24 @ 22:12:19
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0