Fika med Anne

2008-11-30 @ 23:55:16<3<3
Dagboken, 4 Kommentarer<3<3
Anne, Nanne Banan... Mitt älskade Rövhål!
Allas våran egna tjuvkikare här inne på blogg.se
Du betyder så mycket för mig!

Fikade med Anne igår. *Lycka* Vi satte oss på Princess och tog var sin glassbulle. Massa minnen!
För er som inte förstår vad jag snackar om så ska jag berätta. Anne och jag lärde känna varandra i 5 klass när vi båda flyttade till 'Fräz' (Frändefors) och började i Frändeskolan. Sedan var vi två; och Johan och Patrik så klart alltid tillsammans. När vi började på Dalbo så slutade vi umgås med Johan och Patrik och tyvärr också typ ett år med varandra. Men vi hittade varandra igen i 8 och sedan dess gick det inte att skilja oss åt. Vi var tillsammans var eviga dag. Jag och Anne. Amiz och Nanne. Ollon och Rövhål.
Men, som med alla andra lyckliga historier hade även denna ett slut. Anne träffade sin kille i Uddevalla och bestämmde sig för att alla planer vi hade på att flytta till Uppsala tillsammans, alla förberedelser vi hade gjort; de var inte värda någonting. Hon skulle ju alltid vara tillsammans med denna killen och då ville hon ju inte lämna honom. (Någon månad efter vi vart tvugna att tacka nej till skolan och lägenheten i Uppsala gjorde dom slut)
Men Anne var inte den enda som gjorde bort sig och sket i oss. Jag gjorde en dundertabbe en midsommar. Jag är så himmla ledsen och om jag kunde hade jag verkligen gjort det o-gjort! Det är mitt livs största misstag!
Hur som hellst. När vi gick i nian och var coola och hängde på stan i VBG. Då praktiserade vi på Princess. Vi fick äta precis så mycket vi ville och av vad vi ville. Vi smakade på ALLT. =) Glassbullarna var dock våran favorit. När vi inte arbetade där så gick vi och köpte glassbulle så fort vi skrapat ihop tillsäckligt med småkrafs. Vi hade också alltid tävlingar om vem som kunde äta upp glassbullen utan att slicka sig om munnen. *Kärlek*
Det var tider det. Jag saknar dig min älskling! Synd att du flyttade så långt bort! Men hade du inte gjort det så hade du ju aldrig träffat Richard. Och DET hade vart väldigt synd! :P

Anne och Richard på Princess
Anne: Och så glöm nu inte att du inte får slicka dig om munnen... Då förlorar du =)
Richard: *Tittar på anne* Menar du att ni brukar sitta här med socker i hela fejset?!
Anne: Ne.... Vi brukade sitta på en parkbänk utanför. Då var glassbullarna 2:- billigare.

Anne ville knappt släppa honom ifrån sig under hela fikat.

Hon höll ett stadigt grepp om min lille så jag inte kunde ta tillbaka honom XD


Men jag fick ha min älskling lite för Anne tyckte att vi hade för lite kort på oss tillsammans.


Mammas lilla Alien *Kärlek*
(Hugo har fullt upp med att kolla på det blå-randiga glassbulls-pappret som låg på bordet. När Anne tyckte att hon skulle ställa bort brickorna så tog hon pappret och Hugo skrek tills hon la tillbaka det igen =)  )

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh va härligt! Och hon har rätt. Det finns alldeles för lite kort på dig och Hugo. =) Men nu satte du ju in två otroligt fina kort på er =)



Får jag bara fråga vad en glassbulle är? =)

2008-12-01 @ 09:53:41
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Emma

hej. mkt fin design du har på din blogg :) Skulle du vilja hjälpa mig att göra om min blogg så den blir lite julstämmning ? Mvh Emma

2008-12-01 @ 12:59:01
URL: http://emmaahlindgren.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha ja mitt inlägg blev som ett forum helt plötsligt ;p

2008-12-01 @ 22:18:08
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha nej ingen mjölk till lillgosen =)



Jo angående mammkvällen så undrade en annan ung mamma Emilia om hon kunde få joina? Hon vill lära känna oss mammor och jag har träffat henne innan, men då undrar jag bara om det skulle vara okej för dig? ska höra vad alla tycker!!

Kram

2008-12-01 @ 22:24:24
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0