Vilken dag

2009-04-08 @ 11:33:42<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Puh vilken dag det var igår! Det var verkligen inte min dag. Jag hade bestämmt vad jag skulle göra; jag var tvungen att åka till tygladan å reka lite priser på tygerna. Jag skulle till tandläkaren och så skulle jag fica klart den lilla mini"katalogen" som jag skulle lämna till Agneta innan hon åkte iväg idag till Conny och Malin. Det var det och de blev en ganska ok dag tyänkte jag.
Men icke sa nicke. Bemanningen ringde å sa att jag skulle jobba mellan 3 och 8. Det får man ju ta. Måste ju ha alla pengarna jag kan få! Men så jag ringde till Gittan och frågade om hon ville passa Hugo en stund medan jag åkte till tygladan. Inte så kul å vara en hand kort där. Jag packade ihop allt och gick. När jag kom till parkeringen var bilen brevid lite skadad. En ruta var helt tejpad och en annan ruta gapade tommt medans allt glas låg på backen. Jag tänkte att det var tråkigt att ingen kan låta andras saker vara! Men jag lämnade parkeringen och när jag var nästan framme hos Gittan hörde jag ett konstigt ljud. Jag körde försiktigt till målet  och böjde mig ner för att se under bilen. Då går mina byxor sönder. Spricker i hela grenen. KUL. Och jag upptäcker även att de där konstiga ljudet berodde på att ett däck har fått punktering. Det är tre-fyra knivstick i det. Och kapellet (Jag körde picupen) var ett stort skuret hål i. KUL! Så jag går upp till Gittan och efter mycket hit och dit så ska Stefan gå å hämta våran bil som var på lagning och precis blivit klar, hämta en domkraft och hjälpa mig med däcket. Men när jag har knallat bort till Stefan var bilen redan klar. Så det var bara att gå tillbaka igen. Jag åkte till VBG och när jag PRECIS kommit fram ringer Stefan och säger att jag måste åka tillbaka till THN igen eftersom han iskulle hämta ut bilen och hans pengar låg hemma. Så han behvde mitt kort. Så det var ju bara å vända... Jag åke till Ladan IGEN, glömde bort tiden en aning och 20 min innan min tandläkartid börjar så åker jag ifrån VBG. Men jag hann! Jag hann plocka upp Hugo hos Gittan, ochmöta Stefan utanför tandläkaren, plocka över Hugo till våran bil och springa in. Jag fick 2 jävla bedövningssprutor som knappt hjälpte där de skulle, men bedövade hela gommen, upp i hela öran och varje gång jag rörde på käken spände det som fan i tinningen så jag fick huvudvärk. Jobbigt. Efter det tänkte jag; Skönt. En kvart lugn och ro innan jag ska åka och jobba. Men då ringer Stefan och säger att vi ska mötas tillsammans med hans mamma och hon ska ta picupen (den jag körde), hennes bil ska till verkstaden och Stefan ska köra mig till jobbet. Så jag kastade mig i bilen igen och åkte til tappen, blev körd till jobbet och fick reda på att jag inte alls jobbade till 8 utan till halv 10. Jaha...
MEN! Det hände en positiv sak igår iaf! Medeleine Lejion ringde mig! Jag har fått natt-tjänst i sommar på snödroppsvägen. *Lycklig* Jag trodde att de va kört i sommar eftersom tjänsterna på snödroppen redan var tillsatta, men tydligen var inte nätterna det så v28-33 jobbar jag natt.
Ja.... Just nu gör jag inget annat än att hoppas på att DENNA dagen blir LUGN! Hoppas ni andra hade en bättre dag igår.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha ja det var verkligen en speciell dag du varit med om. =D



Ja jag har verkligen fått in en liten sötgris här hemma =D

2009-04-08 @ 17:34:44
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0