Bebis!

2009-02-11 @ 23:33:49<3<3
Dagboken, 5 Kommentarer<3<3
Idag ringde Sarah och berättade hur det hade gått med allt. Vi pratade länge och väl om allt som har med förlossning amning och bebisar att göra. Roligt. Det var så kul å höra av henne! Och höra att allt hade gått bra och att allt GÅR bra. Jag verkligen längtar tills allt har lugnat ner sig för dem så vi kan komma upp för att se på junior :D Självklart är ju det viktigaste att allt är ok för dem innan vi kommer, att vi får se på lillen är ju inte första prioritet för varken dem eller oss. =) Men det var roligt iaf att allt gått vägen. Grattis igen Sarah!

Vad har vi gjort idag? Vi har vart hos Marie å fikat och vi fick JÄTTEGODA kakor och bullar. Jörgen hade bakat coccostoppar och bullar. Mumma! De var underbara! Jag som älskar coccos =) Sedan gick jag å Emma hem till deras gård så åkte dem iväg å jag gick upp till Figge, där Stefan var. Där bakade Agneta kärleksmums/fiffelrutor/snoddas/kramforskakor (Var de så de hette?). Så då fick vi 2 bitar var =) Jag rullar fram nu :S Haha å jag som ska försöka gå ner i vikt, jag bara smockar i mig kakor. Men är man ett kakmonster å är man :D



Idag har vi fått en inbjudan till nya skolan. Ett möte med deras förskola. Ja visst, det ska man väl gå på. Fast vi har valt att Hugo ska gå på myggan så är iaf jag öppen för förslag. Och nya skolan ligger ju inte SÅ långt bort. Det är ju så man kan gå dit å jag gör vi nästan den vägen till jobbet varje dag. Och man kan ju alltid lyssna på vad de har å säga. Är det någon annan som ska gå dit/har gått dit? Mötet e den 2 mars.


Myggan
 eller
Nya Skolan


Jag fattar inge varför det måste finnas så många jobbiga saker! Varför måste man välja skola? Varför måste det finnas så många ALTERNATIV! Varför måste allt vara så komplicerat? Varför kan man inte bara få komma in där man vill å varför måste ALLT kosta pengar? Varför kan man inte ha obegränsat med pengar? Varför alla dessa frågor. Jag tror jag behöver hjälp. Men tyvärr så VET jag ju allt men jag vet fortfarnde inte VAD jag ska vöra. Jag vet inte vilket dagis vi ska sätta Hugo på, och jag har ingen aning om hur jag ska fylla i den där förbannade blanketten eftersom jag inte har en aning om hur vi kommer att jobba. Varför är det så mycket jag inte vet? Nä... nu ska jag lägga av.

Jag är ju lite galen, eller så har jag otur som alltid får upp tårtor när jag söker på något. Men IGEN har jag hittat en jättesöt tårta! =)



Och... lite stolt! Denna tårtan gjorde jag till Stefan förra året efter hans beställning. Min älskling är inte alltid så vuxen som man kan tro ;)

Det är ju inte värsta bra bilden men min kamera (innan vi köpte systemkameran) är kass!

I morgon blir det mycket å göra.
9.40-10.10 Babysim
10.10-10.30 Omklädning
10.30-11.30 Handla
11.30-12.00 Ta det lugnt
12.30-??.?? Fika
17.15-??.?? Fotografering
18.30-22.45 Stefan Jobbar

Sedan ska vi snuggla å sova :D
Men så e de ju så att ALLT händer alltid samtidigt ; )

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kramforskaka är de ;) vi fick också en inbjudan dit men vi tänker inte gå. känns liiite väl långt från oss :p haha

2009-02-11 @ 23:58:55
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Emma

Vi fick också en inbjudan dit men jag vet inte om vi ska gå dit. Hm?? Men var det förskola eller dagis?



Coool tårta och vilken fin tårta du gjorde till Stefan ;P!

2009-02-12 @ 08:52:11
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Du är en hejjare på allt du amelie, sticka, sy kläder, baka tårta =) En fulländad kvinna helt enkelt =)

2009-02-12 @ 09:53:49
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Marita & Nova

vi ska gå på det mötet, även om vi egentligen står å väger mellan myggan å vitsippan.. men skadar ju inte att gå å höra vad dom säger..



försöker få lilla monstret att sova nu, men hon vill inte.. suck. får jag väl plocka å ställa iordning det sista med henne på höften.. shit vad jobbigt.. men men..



vi ses om en stund!

2009-02-12 @ 10:51:35
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: Emma

Vart ska ni fotograferas? Vi är med i Ttela idag :)

2009-02-12 @ 11:43:34
URL: http://benjaminsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0