Tvättdagen

2009-01-28 @ 12:43:31<3<3
Dagboken, 4 Kommentarer<3<3
Idag är det verkligen tvättdag. Haha. Emma ska tvätta, jag ska tvätta, Veronica ska tvätta och Jessica ska tvätta. Hehe nu är det många som blir rena en dag som denna :D

Mongo har fått något ryck och ska leka HELA tiden! Det är ju roligt den förssta kvarten eller något men om man slutar så ställer han sig och "gräver" på en för att man ska leka mera. Fan va jobbigt de e. Vanligtvis så brukar han vilja leka en liten stund då och då men denna veckan har det vart non-stop varje dag! Jobbigt jobbigt. Men han måste ju ha lugnat ner sig tills på söndag för det blir inte lika mycket plats här hemma med alla barnen.
Det ska bli väldigt roligt med mammorna här :D Så underbara mäniskor! Men jag undrar bara en sak... Sa vi någon tid på söndag? Minnet är ju fan inte som de ska vara. HAHA.

Jag blev (också) uppringd av en telefonförsäljade igår. Han sa att jag skulle få tre par trosor hemskickade till mig varje månad å det första paketet skulle jag bara betala 29:- för. Nu är det så att min mamma tänkte att det var ju billigt å bra så hon körde på det. Trosorna man får hem är jättesköna. Verkligen! Men de är SKITFULA! Haha jag har fått två par av mamma och jag säger bara det att de är mina menstrosor. Haha sköna som fan men de är så fula. Mamma försökte säga upp detta hur länge som hellst men de är jättesvårt å få tag i dom. Så... jag sa nej igår :D

Anna Lena har nu fått tillbaka sin dopklänning. Hon skulle ta bort volangerna så får vi se hur den ser ut. Jag vill inte hålla på å sy i den när det är hon som gjort den. Det får hon göra själv. Hon var ändå tvungen att flytta på en av de två bort-tag-bara volangerna så då sa vi att hon skulle ta bort den andra med så får vi se. Och blir det dåligt så är det bara att sy på dem igen. De var bara ditsatta med enkel sick-sack-söm så det var inte alls lika krongligt som det lät.
Men vi har fortfarande inte bestämt oss för om vilken vi ska ha. Haha. Det får vi se hur klänningen blir när den är klar.
Mamma berättade i alla fall hur det var tänkt att man skulle göra med armarna i min dopklänning. Det var meningen att man skulle trä i sidenband i spetsen och på så sätt spänna ärmarna runt handlederna. Jahaaa... Haha det hade jag ju aldrig kommit på! Haha! Så nu är den ju också ok. Fan! Hehe då måste vi ju välja ändå :P Jag hatar å välja!

Stefans mormor har vart å köpt, pyntgelé, blå kristyrrosor och porslinsbebisar som vi ska ha på tårtorna. =) Lycklig. Jag har letat som en tok men inte hittat annat än svindyra grejjer som vi inte har råd med men Gittan sa att vi skulle ha sånna så hon köpte det. Va snäll hon är :D

Nej men du... jag skulle bara skriva några rader, men Hugo somnade och jag fick massa tid över :S Fan. Haha allt mitt babblande kom igång igen. Men nu måste jag gå ut med Mongo. Tudeluu..


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tror vi sa kl 3 ? Hehe, de va en jäkla utbud.

2009-01-28 @ 13:08:54
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Emma

Han är ju såååå underbart söt. Krama på honom sen! =) Jepp kl 3 sa vi hihi!

2009-01-28 @ 15:08:30
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Emilia

Söt han är.. Så ni ska ha dop till helgen vad kul.. vilken kyrka ska ni vara i ? vi hade ju dop helgen som va i trollhättanskyrka.. Mycket att stå i innan mycket som ska fixas.. De är skönt när de väl är över =) hoppas det går bra.. Kram

2009-01-28 @ 15:12:25
URL: http://karlssongunnarsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha ja men eller hur, jag har ingen aning om hur han lyckades få ut armen. Hahaha

2009-01-28 @ 15:21:56
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0