Lite besviken

2009-11-28 @ 10:28:21<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Vi hade ju babysim igår som vanligt och jag frågade Monica hur många gånger det var kvar. Två gånger.... tråkigt. Men i alla fall så frågade jag henne också när hon hade tänkt att fotografera de små, som vi gjorde sist, eller om vi hade missat det. Och jag fick reda på att det inte blir någon fotografering denna terminen. Vad tråkigt. De hade fotograferat morgongrupperna men eftersom vi låg på kvällen så blev det så dåligt ljus så det blir inget av. Gud va tråkigt! Men det är väl smällar man får ta och hoppas att det blir fotografering nästa termin i alla fall. För Hugo ska simma åtminstone en termin till. Det är så roligt å se att han verkligen trivs i vattnet! Igår så var han väldigt bestämd med vad han skulle göra. Han skulle leka på mattan hela lektionen och hoppa i från kanten gjorde vi en massa gånger med. Han skulle INTE sjunga hej då-sången - för han tyckte inte att det var dax att gå. Han skulle åka rutchkanan! Eftersom våran grupp är sist så kan vi stanna kvar en halvtimme om vi vill och det gjorde vi igår, just på grund av att det var så tydligt att Hugo inte ville gå upp. Han som hatat rutchkanan på babysimmet för att man måste ligga på mage där - skulle helt plötsligt åka den fem - sex gånger på raken. Han bara sprang upp ur basängen och till stegen, så Stefan fick skynda sig för att hinna med. Haha.

När vi kom hem var Hugo så trött att det var bums i säng med en gång och jag gick ner i källaren för att hämta upp våra julsaker. Julmusik spelades här hemma och Stefan gjorde mat. En underbar kvällsmat. Det var bröd med sallad, inbakad fläskfilé med potatisgratäng och till efterätt hade Stefan gjort hemmagjorda choklad croassinter (vet inte alls hur de stavas!). Han är så underbar min älskling! 

Igår hann vi även med att köpa 5 julklappar till Hugos julklapps-kalender. Då är det ju bara nitton kvar. Haha. Men det löser sig. Vi ska åka till ÖB idag och där har de ju billiga småsaker att hänga i kalendern. Första luckan är ju på tisdag gott folk! Hur känns det? För mig är det skrämmande hur snabbt julen närmar sig! Phu. Men det kommer att gå så bra så... Hoppas jag. ;)

Lite bilder till alla läsare ;)

Förrätten som Stefan gjorde igår.


Dukat bord. Tyvärr fick ni ingen bild på efterrätten, den slank ner alldeles för fort :P


När julen kommer märks det tydligare vad mitt favoritdjur är ^^


Det blev inga nya gardiner i år... Får väl ta det nästa år, när det finns lite mer pengar på kontot - hoppas jag. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0