Måste Ha - Böcker

2009-10-08 @ 11:57:30<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Jag har några böcker som ingår i min "måste ha"-lista. Nu kanske ni tänker typ ... Lisa marklund, Henning Mankell mfl. Men NEJ. Detta är för mig riktiga klassiker! Jag läste dem och älskade dem när jag var liten; Nu är det Hugos tur. Haha. Två av böckerna har jag redan köpt, men än är det några kvar. Som tur är så är det ju ett tag kvar innan Hugo kommer att lära sig läsa dem. Men här är dem i alla fall.


Det var det fräckaste! av Werner Holzwarth

När Mullvaden sticker upp huvudet ur sin håla på morgonen så dunsar något avlångt och brunt ner på hans huvud. Närsynt börjar han leta efter förövaren. Han frågar de andra djuren vem som har gjort det. Ingenstans får han napp. Men till slut råkar han på ett par riktiga experter som snabbt identifierar den skyldige.

Berättelsen om den lilla mullvaden som ville veta vem som hade gjort det har blivit läst och älskad av både stora och små i mer än tio års tid.

Den har jag ;)





Pricken av Margret Rey

Det var en gång nio små kaniner. Åtta av dom såg ut som alla andra i familjen, men den nionde... Den nionde var aldeles olik! Han hade bruna prickar på hela kroppen och blå ögon! Tänk om morfar inte kunde tycka om honom, han som trodde att kaniner måste se ut på ett visst sätt. Stackars, stackars lilla Pricken!
Men när Pricken ger sig ut i stora världen upptäcker han att det finns fler som är olika!

Kringel av Margret Rey

En klassiker om den långa taxen Kringel som är förälskad i taxen Fiffi. Trots att Kringel är den längsta taxen i hela världen och vinner utmärkelser på hundutställningar är Fiffi inte intresserad av honom, men så trillar hon ner i ett hål ...

Paret Rey har skrivit mängder av älskade bilderböcker. "Kringel" är bara en av många klassiker som ständigt nytrycks.





Castor syr av Lars Klinting

Castor är i skapartagen igen. Nu måste han sy ett nytt förkläde. Nål, tråd och sax åker fram. Och blått tyg. Sen är det bara att sätta igång. Castors enkla mönster kan alla klara. Förklädet blir fint och väldigt bra att ha när man snickrar och bakar.

Castor gör många saker och naturligtvis måste man ju ha alla! =) Han odlar, snickrar, målar, bakar, syr och lagar en punka



Historien om någon av Åke Löfgren

Vem är Någon som gjort en våt fläck på golvet och som stjälpt ut mjölken i skafferiet? Vi följer en röd ulltråd som försvinner genom köket och upp i övervåningen, upp på vinden in i ett skåp … Vem är det som gömmer sig därinne?

Den har jag ;)

 


Kommentarer
Postat av: Marie [Mamma & Fotoblogg]

Kringel håller dom på med på Williams dagis nu. Gör teater o så om det =)

2009-10-08 @ 16:17:48
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0