Hugo Hjälpreda

2010-04-30 @ 09:21:37<3<3
Dagboken, 2 Kommentarer<3<3
Hugo var så arg igår. Jag vet inte varför men han agerar jättesvartsjukt när jag står vid diskbänken. Alltså när jag diskar och skalar potatis osv. Konstigt. Så igår så fick han vara med för första gången och hjälpa mamma skala potatis. Han bar så duktig så. Det var vatten i hela köket efteråt och potatisen hade massa hack-märken i sig efter att Hugo slagit den lite med potatisskalaren. Men han hade jätteroligt och det är väl aldrig fel att barnen får hjälpa till i köket ;)



En annan sak jag tänkt på som Hugo håller på med. Om han slår mig, så säger jag nej, och säger att så får man inte göra. Då får han värsta sura minen och så slår han sig själv i ansiktet. Varför gör han så? Någon annan som har vart med om det? För ibland slår han sig flera gånger med knytnäven i ansiktet. Det känns ju inte riktigt bra :S Självdestruktiv unge jag har... börjar redan i tvåårsåldern... *suck* Hur ska det då gå i tonnåren? :P

Kommentarer
Postat av: matilda

Hej. Det med att han först slår dig, och du säger att han inte får. Och sen så kollar han nog om du ska säga till om han slår sig själv. Lite trots tror jag. För när barnen på mitt dagis gör så så säger dom ofta under tiden dom slår sig själva.. nu slår jag på mig själv istället. det får jag. fär det är på mig...

så jag tror det bara är lite trots på busungen.

2010-04-30 @ 11:36:56
Postat av: Eva

tror inte de e så allvarligt gumman barn gör så ibland. Du bet ju barn är du va liten o fanns de ingen i närheten när du va arg så bet du dej själv..hihi..de går över gumman;)

2010-05-01 @ 13:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0