Spindelmannen

2010-04-18 @ 23:42:39<3<3
Dagboken, 4 Kommentarer<3<3
Jag VILL ju att Hugos rum ska vara inrett i spindelmannen. MEN man måste ju också tänka på att det ibland kan bli för mycket liksom. Bara för att det ska vara i ett spindelmannentema så kan man ju inte köpa allt i spindelmannen och hoppas på att det blir bra. Men frågan är ju bara hur man ska göra för att det ska bli bra.. 

Camilla har inspirerat mig att återigen fundera på att måla väggarna i Hugos rum. Hon har målat så fint i Novas rum så! =) Jag funderar på att ta väggen som redan är fondvägg, och ta "halva" väggen som dörren sitter på, fram till dörren liksom och måla en stad på. Och på "dörrväggen" måla att spidey flyger fram. Sedan baka in några av hans fiender i staden liksom så man får med någonting av dom också. Vad tror ni om det? Resten av väggarna ska vara vita förståss.

Men har man en sån stor målning i rummet så blir det nog för mycket om man slänger in en massa spindelmannen tillbehör så som matta, lampa osv. Jag behöver lite råd och tips här. Stefan säger bara "att jag skiter i hur du gör så länge som det ser bra ut" Men han vill inte vara med och bestämma. Inte heller får jag fria tyglar. Himla roligt. :P

EN annan sak som jag funderar på är HUR man ska få de snyggt. Jag menar jag kan inte måla :P Jag funderar på overhead, men vem har en sån liksom? Och så ska man få ut overheadbilder på de som man vill lägga upp med. Stefan pratar på projektor men jag känner ingen som jag vet har någon sån heller... Någon annan som har någon idée eller något förslag? (Jag vill inte köpa fototapet och skumgummifigurer. Tapeten är svindyr och figurerna är fula. Så var det sagt.)


Kommentarer
Postat av: Therese, Hampus & Pontus mamma

Det låter super tjusigt med staden och stor spindelman. Då räcker det got o väl i rummet så kan man ju ha lite blått och rött på "tillbehören" i rummet. Så följer man färgerna lite utan att de blir förmycket med spindelmannen på.

Tror nog att de skulle vara bäst med overhead. Kan inte fråga om förskolan har någon som du skulle kunna få låna över helgen eller så?

Jobbigt när karln inte vill vara med och bestämma, men har en himla massa åsikter ändå... (dessa karlar alltså) ; )

Får ju räkna på all färg som kommer att gå åt till staden också, frågan är nog vad som blir billiagst? [kliar lite i huvudet]...



Kram : )

2010-04-19 @ 06:44:56
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: nalle333

Funderar på om man kanske skulle kunna sy ihop en mega stor spindelmannen o sen sätta tyget på en ram o sedan hänga upp? (typ "canvas tavla") Då blir det som en fondvägg (men ändå inte). Tänker mest på den dagen då Hugo inte diggar Mr Stålmannen så mycket mer. Barn är ju ombytliga ;) Ta fram symaskinen kvinna och en drös med tyg och sätt igång! :P

2010-04-19 @ 08:49:04
URL: http://www.metrobloggen.se/nalle333
Postat av: linda

vi har en projektor, men tror inte det är ngn bra ide eftersom man skulle stå där ivägen där ljuset kommer ifrån när man ska måla i mitten av målningen. Men det är en bra ide du har :)

2010-04-19 @ 19:39:06
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: jessica W

http://www.zyboo.com/group.asp?group=25 kolla denna sidan

2010-04-24 @ 14:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0