Barnvagn

2010-08-14 @ 23:18:03<3<3
Dagboken, 3 Kommentarer<3<3
Jag har ju redan haft en barnvagn en gång som jag inte var helt 100 % kompis med. Därför känner jag att denna gången ska jag hitta en vagn som jag vill ha. Jag har några speciella krav med min nya vagn naturligtvis... :P

  • Den ska inte vara trehjulig (eftersom jag tycker de känns ostadigare)
  • Den ska ha snurrande hjul fram
  • Den ska finnas i någon skön färg och inte vara tråkigt svart eller grå...
  • Det ska vara en duo vagn med möjlighet att bära ligginsatsen enkelt
  • Den måste bli relativt liten ihopfälld (så den får plats i bilen)
  • Den ska vara lättmanövrerad och naturligt vis snygg.
Jag tycker inte att det är för mycket begärt. :D Jag kikade runt lite och hittade Brio Sing. Jag gillade hjulen och den sköna röda färgen (som jag naturligtvis inte hittade någon bra bild på...) Men när jag såg den i affären så tyckte jag att den såg så vek och helt fel ut. Jag har än inte provkört den för jag gick bara in en snabbis och kikade på den. *typiskt*


Men idag när jag kikade runt lite på internet så hittade jag in på Teutonias hemsida och fastnade för deras vagnar! speciellt Mistral S shassit kändes väldigt bra. Hoppas bara att den verkar lika bra i verkligheten som på hemsidan. Jag får in och kika på den någon dag. Även på denna vagnen så är det inte riktigt de här färgerna jag vill ha i så fall... Det är inte bestämt än vilken som var finast där. :D 



Någon som har något annat tips på en vagn som inte kostar skjortan? Eller som har någon åsikt om dessa vagnar? Är ju alltid roligt och höra vad andra har att säga. :D Kramar

Kommentarer
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Ja, barnvagnar är verkligen en hel djungel och lite till... Emmaljunga släppte en som heter ozon har jag för mig och den är väldigt smidig. Är en mamma som fick barn i slutet på jan-10 som har den. Dock tycket hon att de var väldigt jobbigt med de små hjulen fram när de var snö.Bökigt att ta sig fram, fastnade lätt snö, kom inte över kanter (då de var vallar med snö) mm. Men nu under sommaren toppen. Så nu funderar hon på att byta vagn så de kommer vinter... Ett tips bara..



Ja, vinterkläder, vinterkläder. Hampus har ju en overall som han kan ha. Så nu funderar vi på jacka o termobrallor?? men de är inte lätt.. Overall är ju som sagt toppen vid ute lek och förskolan, men jacka om man bara skall handla eller korta utevistelser...



Pontus kom ju född där i början på feb. Vi köpe en riktig vinteroverall på Name it, till honom i 56/62 och de räckte hela tiden de var kallt. Den var toppen, så de rekomenderar jag verkligen... Vi fick ut och köpa oss en del byxor, långärmade bodys, och någon lite varmare tröja då Hampus som är sommarbebis bara hade kortärmat och 2 par byxor.

Ett tips är att ta upp Hugos bebiskläder och kika igenom. Går ju att fynda bebis storlekar på ran nu så behöver de inte bli så dyrt. Även efter jul ; )

2010-08-15 @ 07:40:17
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Sjal är verkligen toppen (om nu ungen behagar att ligga där i)..Hampus älskade den, Pontus hatade den, skulle ligga själv.. Men som sagt de ger sig nog...



Är ju en klar inhandlings fördel med att ta reda på könet ; )

Verkligen toppen då, massa kläder att vraka bland och stax efter det kommer vinter rean då ni kan fynda : D

2010-08-15 @ 20:16:48
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kan säga att jag verkligen ÄLSKAR tre hjul, men om du har testat o kört å de känns obehagligt så ska man naturligtvis inte köpa det, själv så tror jag inte ens tre hjul finns för det allra minsta utan uppmot 6 månaders? hmm ingen aning.



Men det är mysigt med att köpa barnvagnar :)

Hoppas du hittar ngn som uppfyller dina krav.

De är inte billiga så det ska gott o väl vara ngn man älskar att köra annars kan de vara ;p haha

2010-08-16 @ 13:50:45
URL: http://lindamandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0