Swap

2010-08-12 @ 20:10:10<3<3
Dagboken, 5 Kommentarer<3<3
Jag kikade lite på det där "fru-bytar-programmet" på tv 4 plus och i slutet sa en sjuårig flicka:

"Jag förstår varför det finns hushållsarbete; för först så får man arbeta men sedan kan man bara slappa och ha allt rent och snyggt."
Jag tyckte att det var så sött. Haha. Tänk om alla (läs: Jag) kunde tänka så jämt. Men idag har jag vart duktig och tvättat två maskiner, hängt in en, diskat, vattnat blommorna och även skurat spisen. Jag vet att det inte låter så mycket, och det är inte mycket. Men allt är så himla jobbigt! Varenda rörelse är en kamp emot min kropp just nu. Det känns som om mina muskler ständigt är uttröttade och jag är konstant jättetrött. Jag tycker att det borde gå över snart men det känns som om det bara blir värre och värre. Jag kämpar och försöker verkligen göra allt som jag ska, men det tar lite längre tid när det känns som om man sprungit ett marathon varje dag... *suck*

Jag vet att det blev lite klagande men jag var tvungen. Annars har allt vart ganska bra idag. Jag satt på bussen och önskade att Hugo skulle vara trött idag när jag hämtade honom. Just eftersom jag själv är så trött och inte känner för en hyperaktiv unge. När jag kom till dagis så storgrät Hugo och dagisfröken berättar att han är jättetrött och har inte sovit middag idag. *Fuck* Jag kände att trött ville jag ju inte ha honom! Men älsklingen gick hela vägen hem utan att gnälla. Och så fick han välling som han tjatade om och somnade. Nu sitter han här brevid mig i soffan och kikar på tv. Vi myser lite innan det är dags att lägga sig för natten. =)

Nu får det vara nog med tjöt från min sida. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Linda

Nea, alltså om Alex inte behöva öka så i vikt skulle de gå bra, då skulle vi kunna äta samma förutom att han kanske äter potatis,ris eller pasta till med..

Men eftersom han ska gå UPP i vikt så får ju han nite äta massa fett som håller honom mätt..Krångligt..

Å nu när jag slarvat i bara 1 vecka har jag gått upp 2 kg..blir galen..vet ju att de är kolhyderaterna som e boven för mej...Går upp så lätt om jag äter pasta å sånt :(

2010-08-12 @ 20:31:02
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Linda

Stackaren, lider med dig.



Andra graviditeten kan jag tänka mig är 100 ggr jobbigare om man är trött och har ont. Svårt att bara tänka på sig själv. Om jag hade bott närmare så hade jag gärnat ställt upp och ha honom när du har det jobbigt...



Och slut upp och säga att du klagar. Du är mänsklig kvinna ! Jag är inte gravid men jag tycker det är jobbigt att sköta ett hem med ryggont och bebis. Så jag förstår dig .

2010-08-12 @ 21:10:43
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

"Klaga" på Amelie, någonstans måste man lägga av sig orden och frustrationen över att man inte kan vara som vill/önskar att man fixade. Är så jobbigt när hela kroppen skriker NEJ! men huvudet och hjärtat säger, men jag orkar nog lite till...



De är under en begränsad period och sedan kommer de vara en ny liten kotte som förgyller varden tillsammans med Hugo : D

2010-08-12 @ 21:42:28
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Linda

http://www.lchfrecept.com/category.aspx?ID=1



Här har du lite frukostrecept :)

Klart överlag är det ju mest ägg och äggvariationer. Men det finns ju lite annat med :)

2010-08-13 @ 12:48:26
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Therese farbrors fru=)

Grattis! Kikar in ibland och visste inte att du var gravid...... VA KUL=) Du blir nog snart piggare, Kram från Therese m familj

2010-08-14 @ 15:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0