♥ Dag 22 – Det här upprör mig

2010-12-14 @ 12:15:29<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Jag är väl en ganska lugn person som inte blir upprörd över för mycket. Däremot älskar jag att diskutera även om mina argument kan ta slut ganska fort eftersom jag oftast inte är så påläst i de diskutioner jag ger mig in i. :P Men det är smällar man får ta.

Saker som döremot intresserar mig och som jag kan diskutera för och emot i evigheter är t.ex. genus och invandrarfrågor. Jag har en vän som är min raka motsats i dessa ställningstaganden och vi kan diskutera ganska länga och väl. En gång hade vi en "parmiddag" med våra respektive och de höll på att somna innan jag upptäckte att klockan hade blivit långt in på natten och vi kanske borde runda av. ^^ Sorry Stefan!

Jag tycker att det är super-intressant att se hur andra tycker och tänker istället för att ta saker och ting personligt.

Saker som däremot kan göra mig ganska upprörd är tex. när Stefan inte plockar bort efter sig (fast jag inte är någon ängel heller), att Stefan aldrig SER hur det ser ut, att han aldrig SER att det ligger tvätt i maskinen eller att diskmaskinen är färdig. Att han hänger upp tvätten slarvigt eller att han helt enkelt inte KAN vika kläder eller hålla ordning i garderoberna.
De flesta saker som stör mig har med Stefan att göra helt enkelt. Andra männikor får ganska mycket leva precis som de vill. Det är ofta (inte alltid, men ofta...) ingenting som stör mig så varför bry sig. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0