Första veckan i December

2010-12-03 @ 15:56:09<3<3
Dagboken, 1 Kommentarer<3<3
Jaha ja nu har snart hela den första veckan gått i December. Vart har tiden tagit vägen? Och jag har knappt julpyntat än?! Va fan! Jag har plockat fram lite grann, resten står i lådor i hallen. Jag har helt enkelt inte orkat. Inte ens rotat fram mina julgardiner har jag gjort. *skriver upp på måste-göra-listan*

Däremot har jag hunnit en bra bit med julklapparna. Jag har bara mina bröder kvar och jag vet redan vad de ska få. Dessvärre var den varan slut när jag skulle köpa det i går så jag får åka ut å köpa det lite senare. Men det löser väl sig. Annars får jag ge pengar eller något. :P

Jag har verkligen sovit uruselt idag. Jag är lite irriterad över att det alltid händer när det är någonting viktigt i skolan. Men så är det väl därför jag sover så dåligt också. Jag har väl vart nervös utan att jag hunnit känna av det. Har ju vart så mycket med allt annat. Men vi hade den gestalterande examinationen idag i skolan och vi fick G på den så jag är nöjd. :P Då vänder vi våra blickar framåt mot slutuppgiften som ska skickas runt i morgon. Jag har lite att ändra på den innan men det får jag ta ikväll när Stefan kommit hem tror jag.

Annars idag har vi inte gjort så mycket. Jag har planerat inför "nästa" månad, vilket är December. *lite efter* Och skrivit Hugos dagistider och skrivit ner hur jag och Stefan "jobbar" och så. Jag är riktigt nöjd med nästa kurs faktiskt. Vi har först två veckor med massa föreläsningar, och sedan har vi typ ingenting. Fy va skönt! Det betyder att om Rasmus behagar att komma för tidigt så kommer jag fortfarande att kunna göra färdigt kursen. Det är det jag har vart som mest nervös för. Och just nu känns det superbra!

Jag håller för tillfället på att koka julskinka. Jag hoppas att den kommer att smaka bra. Jag har lite funderingar på om jag ska orka ta mig bort till affären och köpa jäst och mjöl och baka lite bröd tills Stefan kommer hem. Så kan vi äta nygräddat bröd med julskinka till kvällsmat. Det hade ju inte suttit fel. Men vi får se på vilket humör Hugo är när han vaknar. Han valde ju att gå och lägga sig och vila nu för ca 10 minuter sedan. *suck* Så om en ca 20 minuter får jag väcka honom igen och han lär väl inte vara så glad då inte.

På tal om Hugo så gjorde han mig så glad i går *not*. Stefan gick in till honom och skulle säga till honom att han skulle sova och kom ut med en jättestor tapetremsa. Härligt. Stefan höll upp tapeten och sa "Det ser ut som om vi får göra om i Hugos rum lite tidigare än planerat..." Ja, det får väl bli så. Men han får hålla sig tills efter allt. Så senare i början på nästa år så ska vi väl fixa i ordning i Hugos rum på riktigt också. Inte bara planera så som jag har gjort hittills. :P


Fint va? :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ser ju ut som han skaptat sin mammas gravidmage på väggen :)



2010-12-03 @ 19:13:33
URL: http://lindamandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0