Ugo dutti!

2010-06-16 @ 12:47:09<3<3
Dagboken, 3 Kommentarer<3<3
Mitt lilla hjärta. Jag har gett mig fan på att den här gången ska det ske. Det SKA hända denna gången! Nu ska Hugo lära sig att sova i öppen säng så att jag slipper lyfta honom hela tiden. Min rygg pallar inte det. Så i förrgår vände jag på sängen. Så att hålet är utåt mot rummet och ledde in honom i sängen. det gick bra. Efter en liten stund kom han ut och jag ledde in honom igen. Eller ja... Ledde är väl ett för starkt ord. Hugo hängde i mina armar och jag typ släpade honom in. Haha. (Det låter mer brutalt än det var.) Han låg där inne och grät en skvätt men kom inte upp ur sängen. Jag kikade in ibland genom springan i dörren och han kåg där så snällt även om han grät lite till och från. Till slut somnade han.

Igår stod sängen kvar på samma sätt. Jag ledde in honom när det var dax för honom att sova. Under högljudda protester. han la sig i sängen och grät. Jag sa godnatt och gick ut. Ställde mig utanför dörren och fick inte stå länge innan han kom ut. Jag ledde in honom igen. (Den här gången gick han, så jag slapp släpa.) Han la sig i sängen och grät. Jag sa god natt och gick ut. Han låg kvar i sin säng och jag kände mig (och Hugo förståss!) väldigt duktig :D Jag satte mig vid datorn när jag försäkrat mig om att Hugo inte var uppe och sprang i rummet. Och han låg så sött, tyst i sin säng. Men när jag suttit vid datorn en stund kommer Hugo upp igen. Med traktorn i hand och vill leka. <3 Hjärtat då! Men jag leder in honom igen och säger att nu ska man sova. Och naturligtvis gråter han en skvätt. Men han kommer inte upp mer och somnar i sin säng.

I morse kom Hugo upp och ville han ha välling. Jag gjorde en flaska och han ville promt äta den i våran säng. Ok... Sedan frågade jag om vi skulle byta blöja och det ville han. Så höll han på att somna i min famn på vägen in till sitt rum. Vi bytte blöja och jag la utan ett ord ner honom i sin säng. Han grät en skvätt. (Hur orkar han?! =) ) Men låg kvar i sin säng. När min klocka ringde vid 8  (för vi ska till dagis) så sov han fortfarande. Jag snoozade till tio över och när jag satt där i min säng för att samla ork till att gå in till Hugo. Så kom han knallande. "Mamma kaaam" Så fick jag upp en av tidernas morgongosigaste unge i mitt knä och han gav sin mamma en jättemysig kram så där på morgonen. It made my day! ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Han är så redig din pojk =) Å det där med brutalt, haha det man tyckte var brutalt innan man själv hade barn visar sig ju inte är så brutalt som de låter när mammor berättar när man själv har, eller ja, jag tor du förstår vad jag menar ? Är go i huvudet nu efter allt. Ha ha !



Aså, samlar han på stenar med ? Så mkt hänger inte jag med, såg den bara imorses hoppade runt å såg cp ut ;D

2010-06-16 @ 14:09:59
URL: http://lindamandesson.blogg.se/
Postat av: M

Haha, ja, du har ju dina ljusa stunder.. :P Näärå, jag retas lite bara.. Men tycker du att jag borde börja ha bildtexten ovanför bilderna istället..? ;P;P;P



Puss å kram!!

2010-06-17 @ 22:11:08
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: nalle333

Hittade en sida som kanske kan va nåt för dig?

En sida med ca: 4000 mönster för dem som gillar att sticka. Kolla in, kanske kan va nåt du fastnar för?

http://www.gratishuset.se/monster/



Hoppas allt e fint kramiz

2010-06-19 @ 08:15:00
URL: http://www.metrobloggen.se/nalle333

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0