Pepparkakste

2010-03-24 @ 10:07:57<3<3
Dagboken, 4 Kommentarer<3<3
Jag tycker inte om te. Det har jag sagt massa gånger. Men Marita har ett te som jag tycker om! Kommer aldrig ihåg va det heter dock :S Men jag hittade längst in i mitt skafferi igår ett te som luktade pepparkaka. Jag tyckte att det lät ganska smarrigt och gjorde mig därför en kopp. Men nej. Inte heller det föll mig i smaken.

Min mormor var här igår, hon toppade mitt hår och vi färgade varandras hår. Mormors skulle bli mörkrött med ljusröda slingor. Mitt skulle få mörkröda och blonda slingor. Det blev inte så. På någon av oss :D Men det blev bra. Mormor fick rött hår med nästan lite rosa slingor. Inte mörkt någonstans. Men bra blev det! Lite färg på den gamla ;) Jag fick bra lite ljusare slingor i håret. De syns inte så jättemycket men lite grann. Det röda tog sig inte alls i mitt hår. Men det är jag ju van vid. :P

Idag ska jag jobba. Jag ska jobba HELA dagen! Från 12 till halv tio. Inte så roligt eftersom det är praktikplatsen så jag får ju ingenting betalt heller :( :P Men jag fick ett sommarjobb och det är väl inte dåligt det heller. Jag har ju tänkt att jobba i sommar på mitt jobb i vargön men jag måste ju tacka ja när jag har möjlighet att jobba i trollhättan. Det blir ju mycket enklare med resor till och från jobbet och så. Men jag känner mig lite elak mot chefen i vargön. Sorry Madde! 

I morgon ska jag också praktisera men jag ska inte gå hela dagen på hemvården, utan jag ska gå 8-12 på dagverksamheten på källstorp. Och sen blir det ju lunch och efter det ska jag gå med Elvy på hemvården igen. Sedan har jag möte med min lärare och handledare på fredag innan jag åker på lektionen i vänersborg. Och på lördag ska jag på bio :D Yayy! Alice i underlandet (äntligen!) Jag erika johan och christian ska gå. Det kommer att bli super! :D
Min mamma kommer också hit i helgen plus att vi passar tvillingarna. Det kommer vara fullt upp men jag ska ju iväg på bio så jag tar det lugnt :D
Nästa vecka ska jag jobba en dag på demensboendet också. Det ska bli roligt att testa på! Men nu får jag sluta tjata jag måste göra mig iordning för att åka. Puss å kram

Kommentarer
Postat av: Therese, Hampus & Pontus mamma

Vissa smaker skall man nog inte göra till te..

Hur gammla är tvillingaran då? (3 barnsmamma då ;) )

Mycket roligare om man får en kommentar eller bra en : )

2010-03-24 @ 11:34:54
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Marita

Haha, pepparkakste? Nej, det låter inget gott.. :S *Lust & Fägring* ska det vara! ;) Så nu får du lägga det på minnet!

Nu blev jag ju nyfiken på håret oxå.. Skumt att inte det röda vill fastna alls.. (?)

Å sommarjobbet fixat? Va gött.. Då kan vi samåka/samcykla till sommaren..! ;)

Hmm, på tal om det så måste jag ringa chefen nu.. haha.. Bäst jag gör det innan jag glömmer.. :P



Kram kram!

2010-03-24 @ 12:12:55
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: Linda

Nja vi vet inte ännu, vi är ju varken troende eller sånt så tycker den processen med att skvätta vatten på huvudet är lite onödigt.Men jag vill ju bjuda släkt å så å nu är det ju populärt med namnfest för sånna som inte döps :)

2010-03-24 @ 13:04:19
URL: http://lindamandersson.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William & GRAVID]

Te som är så gott :) Jag älskar te! hihi

2010-03-24 @ 17:33:29
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0