Sushi

2010-03-08 @ 21:31:51<3<3
Dagboken, 2 Kommentarer<3<3
Som jag berättade igår så var jag med min mamma och mormor och de åt sushi för första gången. Min mamma berättade att hon tyckte inte att det var dåligt, men det är ingenting hon kommer att betala för att få äta igen. *fniss* Förutom Makin som hon tyckte var jättegod. Och Makin ÄR jättegod. Min mormor höll bara med och tyckte att det var för mycket ris, och det smakade för mycket fisk. Va söta de är. Men jag gillar sushi i alla fall och tyckte att maten idag var lika god som vanligt. Nästa testpanel blir Figge och Peter. Eller hur Figge? =) 





Efter lunchen så gick jag och mamma och mötte upp Stefan på vårdcentralen. Stefan hade tid för läkarundersökningen till taxi kortet idag. Det gick bra. Han var inte sjuk. Så nu har älskling skickat in papprena till godkännande och vi hoppas naturligtvis på ett positivt besked så snart som möjligt. 

Mamma följde med hem, på vägen hämtade hon upp min lillebror och jag åkte till sportlife med Stefan och Peter. Det var dax för pojkarna att skaffa gymkort. Det är ju ett nedsatt pris på det nu så det är väl bra att passa på. Sedan lämnade jag av Stefan och Peter, åkte och hämtad Hugo och åkte hem till mamma och Tommy. 

Hugo fick paket av mamma. Han fick en mössa, ett par vantar och en t-shirt och ett par jeans. Och inte vilka jeans som hellst. Ett par färgglada! <3 Yayy. Han fick de turkosa jeansen som jag ville ha. Och en randig tröja att matcha med. En sak stör mig bara lite. Ju mer jag tittar på dem, ju grönare ser de ut. De heter "solid turquise" och de såg turkosa ut i affären - brevid de blå. Men här hemma ser de mer gröna ut. Men det kan ju vara jag som stirrat mig blind på att jag tycker att de är lite gröna. De är skitsnygga i alla fall! Tusen tack mamma! <3


(Ja lapparna sitter kvar på kläderna eftersom jag ville se om de passade innan jag rev loss den.)


Kommentarer
Postat av: Marita

Vilken söt mormor du har.. :)



Å vilken snygg tröja!! Åh! En sån vill nog Nova oxå ha! Hade ju vart perfekt till dagis.. Detta får jag kika närmare på.. ;)



Å vilken tur att du har en sån snäll mamma som köpte de turkosa jeansen till HugoBus.. :D

2010-03-09 @ 08:40:13
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

har ni lust att kanske träffas nästa vecka nån dag?

2010-03-09 @ 16:10:08
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0