♥ 8 Ögonblick som förändrade allt

2010-11-29 @ 14:57:29<3<3
Dagboken, 0 Kommentarer<3<3
Oj! Nej men gud va svårt! Det finns ju så många ögonblick som faktiskt har visat sig vara otroligt viktiga och som har förändrat allt... Den där morgonen när vi hittade pappa på rumsgolvet till exempel. Eller när jag fick ett plus på gravstickan. När Hugo föddes eller när jag åter igen plussade och våra liv förändrades ytterligare. Det finns så många olika men ett speciellt ögonblick som jag mins väldigt tydligt, och som jag vill passa på att be om ursäkt för (när jag ändå verkar vara i gång med en massa bekännelser på bloggen).

Det var midsommar och jag hade fest hemma. Mamma hade ingen aning, som vanligt. Jag skulle sova hos Anne men vi bestämde oss för att ha festen hemma hos oss eftersom ingen i min familj var hemma, och vi bodde ju mitt i stan. Allt var frid och fröjd. Eller ja... Det var bråk lite överallt precis som vanligt i vårat dåvarande kompisgäng. Men det hände ingenting ovanligt. Av någon dum anledning så bestämde jag mig för (stenknack som jag var) att följa med en kille iväg till en annan fest. Anne stannade kvar med resten av folket hemma hos mig. Min mamma ringde och Anne svarade. Hon fick tag i mig och städade lägenheten och skjutsade ut alla eftersom min mamma var på väg hem. Alla möttes på torget och saker och ting började gå bättre igen. Det var snart livat överallt när Han plötsligt dök upp... Han den där som av någon anledning gick raka vägen fram och kysste mig framför alla utan att han sagt hej ens. En person som jag minst av allt förväntade mig någonting sånt ifrån och han lyckades övertala mig att följa med honom hem istället. Jag drog med mig Anne och Ingrid så klart, jag tänkte inte gå hem till Honom själv! Något vett hade jag väl i alla fall? Men så när natten började närma sig ett slut så ville Anne gå. Förståeligt och jag är så otroligt hemskt ledsen över att jag inte följde med. Verkligen. Jag borde ha gjort det och saker och ting hade sett mycket annorlunda ut både för mig själv och för oss två. 

Jag vet att ingenting jag säger nu i efterhand kan gottgöra att jag lämnade dig där och då, men jag tror att vi har kommit över det..? I vilket fall så är jag ledsen. Förlåt.

En annan händelse som också förändrade mig totalt var när jag hittade en av mina då bästa vänner i säng med min pojkvän. Det kan man lugnt kalla ett ögonblick som förändrar allt. Det förändrar din tillit till folk över huvud taget och jag har jättesvårt att lita på både vänner och pojkvänner. Jag tror att jag har kommit över det värsta och jag har inte alls dåligt förtroende på Stefan eller att han är mig trogen. Men det tog ett tag innan jag kom hit. Ett fruktansvärt jobbigt minne som jag inte önskar någon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0